metaman Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 Jeg har en Amd Thunderbird 1400Mhz og trenger en kjøler som er stillegående og kjøler bra. Jeg har en coolermaster(ett eller annet) som er beregnet for denne prosessoren men for det første så bråker den som en middels jetmotor samt at prosessoren sjelden er under 60 grader celsius. Hva skal jeg kjøpe? Pris er ingen hindring, men det må være mulig å få tak i det på "normale" nettbutikker i Norge.. Metaman Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Har selv zalman cnps5100cu på en xp1700. denne bråker fra 20db og oppover. Jeg kjører den på ca 3100 rpm som er litt over minimum som er 2800. temperaturer fra 47 til 55 etter timer med spilling så prosessoren har det helt fint. Kan tenke meg at den bråer rundt 21 eller22 db. Hører den uansett ikke inni kabinettet. har den på microplex http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...RTNR=CNPS5100CU du bør også kjøpe en shim til din prosessortype slik at den kan være med på å avstive prosessoren og den relativt tunge kjøleren. ps. hvordan feste den ser du her: http://www.zalman.co.kr/english/product/cnps5100Cu.htm mye bedre feste en feks. zilent viking og andre. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Søk i forumet. Det finnes veldig mange tråder om akkurat dette. Du vil nok finne ut at en stor kjøleribbe som pal8045, ax7, mcx462 og en 80mmm papst er tingen for deg. Lenke til kommentar
metaman Skrevet 17. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2002 Takk for tipset, Stonescream. Jeg har et "gammelt" hovedkort så jeg får ikke til å bruke den kjøleren men jeg har landet på samme leverandør. Har bestilt Zalman CNPS3100-GP(Gold Plus) (http://www.zalman.co.kr/english/product/cnps3100GP.htm) fra multicom og håper det duger. Metaman Lenke til kommentar
Lars73 Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Her er enda en stakker som sliter med støy :sad: Har også "gammelt" hovedkort som desverre ikke Zalman CNPS5100-CU passer på. Har ikke lyst på en sånn vifteløsning (Zalman CNPS3100 GOLDPLUS). Er det noen som kan si meg om "Thermaltake Silent Viking cpu-cooler Socket A" vil passe til mitt hovedkort (EPOX EP-8k7a+), og om det er en bra kjøler, evt. om det finnes noe bedre til min thunderbird 1.33Mhz Cpu. Mvh Lars Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Jeg vet ikke hva prisforskjellen er på 3100GP og 6000AlCu, men hvis det ikke er mye så kan det jo være greit å spandere på seg "litt" bedre kjøling. Se på overklokking.no sin Zalman Shootout hvis du lurer på festeanordninger, resultater osv. Forhandlere som selger disse og annet støysvakt utstyr er feks microplex.no og netconnection.no [ Denne Melding var redigert av: John_^ på 2002-07-19 02:48 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå