Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Prosjekt: PCV Under Kniven

 

********************

 

Ehm.. Dere som ikke er så glad i å lese, hopp videre til bildene. :whistle:

 

Ok, det begynner å bli en stund siden sist jeg prøvde å modde et kabinett. Det var første gangen jeg bega meg ut på dette eventyret, og endte desverre deretter... Men! For litt over en uke siden fikk jeg nye planer av mer eller mindre naturlige grunner.

 

Etter at jeg herpa mitt kjære, tunge, litt jalla, sorte, ThermalTake Xaser III satt jeg lenge fornøyd med mitt relativt lette (MYYYYE lettere enn Xaser III) og ganske pene A Open H600B. SÅ kom det på nok en julaften et meget atraktivt tilbud på HW.no, nemmelig vannkjøling tl 500 kr! Dette bare måtte jeg jo selvfølgelig ha! Omsider, ganske nærme midnatt fikk jeg til slutt bestilt etter å ha skrudd på sjarmen for mamma og godsnakket litt med pappa. Jeg gledet meg! Men det måtte jeg som mange andre gjøre lenge, og lengre enn langt da lageret var tømt lenge før jeg bestilte.

 

Da jeg endelig fikk vannkjølinga i hus etter over tre måneders venting fant jeg ut at det ble litt kinkig å få plass til den 120mm radiatoren i mitt kjære midi tower. Jeg la vannkjølingsdrømmen på is..

 

Så etter litt over en måned bestemte jeg meg for å investere i ett nytt kabinett, denne gang med ferdige 120mm vifteplasser (dog det skulle bli komplikasjoner allikevel..!).

 

Etter enda to måneder på vann og brød (det vil si sparing :tease: ), samt en lønnsøkning og et salg av ett stykk eksemplar av WoW CE hadde jeg endelig nok penger til å realisere en av mine drømmer.

 

Valget falt på et Lian Li PCV-2000B.

IM000142.JPG

Etter over en uke med smertefull venting fikk jeg endelig en hentelapp fra posten (jeg bestilte rett før 17. mai-helga). Jeg pakket det opp satte inn hardware'en min og kom så til -vannkjølinga. "Hææ? hvor skal jeg sette radiatoren henn? *Panneklask* "Men det er jo 120mm vifteplasser!" *vræle* Radiatoren gikk nemmelig akkurat ikke inn foran harddiskene...

 

********************

 

Men etter ganske kort tid ble jeg inspirert av flere på bit-tech.net-forumet til å fjerne harddiskrammene for å erstatte disse med radiator og pumpe. Som sagt, så gjort..

 

Hardware'en ble tatt ut igjen.

IM000146.JPG

 

IM000148.JPG

 

Popnagler ble borret ut.

IM000150.JPG

 

IM000151.JPG

 

Harddiskrammene ble tatt ut.

IM000164.JPG

 

Radiator, vifte og vibrasjonsdempende pakning ble montert på nedre vifteholder.

IM000143.JPG

 

IM000145.JPG

 

Hovedkort ble satt inn og resten av vannkjølingen ble satt opp til lekk-testing med jump start av PSU (etter snart 24 timer er alt bare velstand :D ).

IM000153.JPG IM000183.JPG

 

De stygge klistremerkene på BW pumpa ble tatt vekk.

IM000162.JPG

 

IM000167.JPG

 

********************

 

Og så langt har jeg kommet.. Men som dere vet, mye vil ha mer.. :blush: Sist jeg prøvde tok jeg meg vann over hodet, ikke fordi jeg jeg hadde for mange planer, men fordi jeg skulle gjøre alt på en gang.. Derfor kommer dette til å bli ett langtidsprosjekt og vil oppdateres etterhvert som jeg har ideer, lyst, tid og penger. Jeg håper dere har tolmodighet.. :whistle:

 

 

Foreløpig er dette de videre planene i prioritert rekkefølge.

  • Montere ferdig BigWater-settet.
  • Diverse stilige "plexi-mods" (dere skjønner det når jeg kommer til det.
  • Skjære ut vindu(er?).
  • Lage egne vannkjølingsblokker til NB, CPU og GPU. Dette er en meget langsiktig plan siden det nå er eksamen og greier og jeg deretter ikke rekker å starte før etter sommerferien. Jeg starter da på VK1 maskinfag.

Det blir nok flere etter hvert, men jeg tar det som det kommer. :)

 

 

********************

 

OBS: Jeg har i etterkant sett at en del av bildene er av heller laber kvalitet. Bildene i neste update vil forhåpentligvis være en del bedre.. :blush:

Endret av MixMaster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

For å ta de første først. Discopreget skal skal jeg prøve å holde lavt. :) Jeg jeg har planer om å bruke mye svart plexi (ikke i vindu! *doh*) sammen med hvite lys, eventuelt sammen med uv-belysning av slanger. Jeg har også planer om å tre dusjslanger utenpå kabler, eventuelt bare vanlig svart sleeving..

 

Fikk nesten litt sjokk da jeg leste "under kniven" etter å ha kjøpt Snekker`n sitt PC70USB som også var "under kniven".. Altså, totalt fucka!

Hmm.. :) "Under Kniven" kommer bre av dårlig oppfinnsomhet. Jeg har på ingen måte tenkt å herpe det. Har mange planer men kommer som sagt til å ta den tiden jeg trenger, så får vi håpe på at det ender godt.

 

Gleder meg til neste lønning. Da blir det sansynligvis litt plexi og kanskje viftestyring. Får se om jeg finner noen dusjslanger jeg liker/tør å bruke (med tanke på kortslutning og sånt.. :no: ).

 

Så får jeg takke for konstruktive tilbakemeldinger! Så får dere ha en fortsatt god helg.. :thumbup:

 

EDIT:

lovende worklog, ser ut som at du bruker god tid på å lage selve workloggen skikkelig smile2.gif

 

planen ser bra ut, lykke til med vannkjølings mekkingen thumbup.gif

Hehe, jeg liker å gjøre ting litt ordentlig når jeg først begynner på et prosjekt. :)

 

Anngående vannkjølinga, så blir jo det en stund til men takk alikevell! Håper det blir bra siden jeg får tilgang på CNC-maskiner neste år.. :green:

Endret av MixMaster
Lenke til kommentar
(Appropos, BW-sttet mitt.. Jeg har også driti litt på draget og funnet ut at jeg har mistet festeanordningene til cpu-blokka! :cry: Så da lurte jeg på om det var noen her inne som eventuellt ikke brukte BW-settet sitt av en eller annen grunn som kunne tenke seg og gi bort/selge den festegreia (K7, fire skruer rundt sokkel) til meg..? :whistle: )

 

Det jeg gjorde siden jeg ikke fikk av bakplaten på mitt K8N Neo2 så brukte jeg bare bakplaten til å feste CPU-blokken. Skru vekk den sorte rammen som er på fremsiden av HK, legg CPU-blokken på CPU, og fest H-skiven til bakplaten som er med HK. Hos meg så passer skruene som følgte med BW perfekt til bakplaten, og jeg har festet CPU-blokken slik hos meg...

 

Skal se om jeg får tatt et bilde av det..

 

EDIT: Er det begge H-platene du har mistet?

 

Lagt til bilde: http://img211.echo.cx/img211/6296/dsc000459yt.th.jpg

Endret av svalbard
Lenke til kommentar
(Appropos, BW-sttet mitt.. Jeg har også driti litt på draget og funnet ut at jeg har mistet festeanordningene til cpu-blokka! :cry: Så da lurte jeg på om det var noen her inne som eventuellt ikke brukte BW-settet sitt av en eller annen grunn som kunne tenke seg og gi bort/selge den festegreia (K7, fire skruer rundt sokkel) til meg..? :whistle: )

 

Det jeg gjorde siden jeg ikke fikk av bakplaten på mitt K8N Neo2 så brukte jeg bare bakplaten til å feste CPU-blokken. Skru vekk den sorte rammen som er på fremsiden av HK, legg CPU-blokken på CPU, og fest H-skiven til bakplaten som er med HK. Hos meg så passer skruene som følgte med BW perfekt til bakplaten, og jeg har festet CPU-blokken slik hos meg...

 

Skal se om jeg får tatt et bilde av det..

 

EDIT: Er det begge H-platene du har mistet?

 

Lagt til bilde: http://img211.echo.cx/img211/6296/dsc000459yt.th.jpg

Hehe, problemet er at jeg har mistet begge h-platene ja... Noen som ikke bruker til K7? :blush:

Lenke til kommentar
Ser veldig bra ut men jeg satt igjen med noe spørsmål!

  •  
  • Hvor skal du ha hardiskene?
     
  • Skal du kun ha vannkjøling på CPU?
     
  • Hva type kabbis er de?
     
  • Når kommer neste update? :p
     

  • Harddiskene skal sansynligvis settes i 5 1/4" drev.
  • Foreløpig blir det kunn vannkjøling av CPU.. :cry:
  • Kabinettet er et Lian Li PCV-2000B. Står forsåvidt i første posten min men det er ikke sikkert det kom så tydelig fram.
  • Neste update kommer sansyneligvis en gang etter neste lønninga mi som er 13. juni....

Endret av MixMaster
Lenke til kommentar

Så på det siste bildet ditt at det var litt uklart ja, men det gjelder jo bare pumpa....Lampa i bakgrunnen er jo krystallklar :p

Det finnes antakeligvis en knapp på kameraet med bilde av et fjell og en blomst på, velg blomsten hvis du skal ta nærme ;)

 

Ellers likte jeg kabinettet ditt godt.

Skjønte ikke helt det med å leve på brød å vann, er det ikke mamma å pappa som kjøper maten da :p

Lenke til kommentar

Hehe, jeg bor hjemme jeg, men mente at det ikke ble så mye attåt på meg. ;)

 

EDIT: PC'en er nå oppe igjen og har finni ut at første prioritet nå er en viftestyring, de titan-viftene mine er ikke de roligste jeg har hatt. I tillegg skal det nevnes at NB- og GPUvifta har sett sine bedre dager.. :confused:

Endret av MixMaster
Lenke til kommentar
Foreløpig er dette de videre planene i prioritert rekkefølge.

 

*Montere ferdig BigWater-settet.

*Diverse stilige "plexi-mods" (dere skjønner det når jeg kommer til det.

*Skjære ut vindu(er?).

*Lage egne vannkjølingsblokker til HK, CPU og GPU. Detter er en meget langsiktig plan siden det nå er eksamen og greier og jeg deretter ikke rekker å starte før etter sommerferien. Jeg starter da på VK1 maskinfag.

 

Du mener vel chipset, eller hd? Hvis ikke tror jeg ikke det er noe vits å kjøle hele hk.

 

Hvordan skal du få harddisk i 5,25 plassene? Mener du den som disketstasjon skal være i? Skal kjøpe midi av dette tror jeg (i sølv da) og har også bigwater. Men tror ikke den passer der nede uansett, blir vel den foran hk, eller borre i taket, men det kommer vel ikke på tale. :)

Vil ikke gamble med en sånn skjønnhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...