Gå til innhold

Hvorfor krever 64bits patchen til FC 64bit?


Anbefalte innlegg

En god venn i klassen min insisterer bastant på at det ikke er noe i spillet Far Cry som krever 64bits prosessor (altså har 64bits instruksjoner), men at det hele er laget slik pga. et pr-stunt av AMD/crytek. Er dette sant?

 

Vil bare motbevise han, ettersom at han bestandig er svært bestemt på sine meninger, og jeg ikke tror på ham (ettersom han ikke kommer med kilder, og det virker litt rart). Jeg vet at tingene som er nye i FC kunne vært skrevet i 32bit, men er de det?

 

Kunne man kjørt Far Cry 64bits patch med en 32bits prosessor? Han mener nemlig at det bare er en kommando i innstallasjonen som sjekker om du har 64bits windows og prosessor.

Håper dere forstod spørsmålet :p

 

Herr Brun

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
AMD 64 Update additions

 

Optimised and refactored code to take advantage of 64-bit architecture

• Two AMD64 exclusive multiplayer maps – MP_Stronghold and MP_Gorge

• Added Offset bump mapping support

• Added higher resolution textures and objects

• Increased some viewing distances

• Updated the Pier level with new content

 

All Levels:

Improved terrain textures

Increased view distance

Offset bump mapping added for rock and stone objects

More insects and birds

 

On the Pier Level:

New beach road with additional vehicle

Barrel storage camp

Opened more space to explore

 

Pier and Boat:

New terrain textures with shader (next-gen technology)

 

Two New 64-bit only Multiplayer levels:

Stronghold

Gorge

 

Det jeg har merket med bold er det eneste du ikke kan ta nytte av med en 32-bits CPU. Resten er ikke noe som kun eksklusivt virker for 64-bits CPU. Men nå får man jo uansett ikke installert patchen uten 64-bits CPU så.

 

Tror du i teorien kunne ha kjørt den med en 32-bits CPU, mener å ha lest noe lignende på en hardware side. Skal se om jeg finner igjen artikkelen.

 

EDIT: Fant artikkelen, den sier blant annet dette.

 

As you can probably already tell, none of the additions or enhancements have anything to do with 64-bit memory addressability. In fact, a fast GPU is all you really need to take advantage of most of these features - not a 64-bit CPU. The patched version of Far Cry doesn't even eat up more than 512MB of memory during normal gameplay, and supporting more insects and birds doesn't really depend on more architecture registers provided by AMD64 either. It's no surprise that none of the enhancements offered by the 64-bit patch have anything to do with a 64-bit CPU at all, but you have to add value somehow and this is how Ubisoft and AMD decided to do it.
Endret av BTK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...