Herr Brun Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 En god venn i klassen min insisterer bastant på at det ikke er noe i spillet Far Cry som krever 64bits prosessor (altså har 64bits instruksjoner), men at det hele er laget slik pga. et pr-stunt av AMD/crytek. Er dette sant? Vil bare motbevise han, ettersom at han bestandig er svært bestemt på sine meninger, og jeg ikke tror på ham (ettersom han ikke kommer med kilder, og det virker litt rart). Jeg vet at tingene som er nye i FC kunne vært skrevet i 32bit, men er de det? Kunne man kjørt Far Cry 64bits patch med en 32bits prosessor? Han mener nemlig at det bare er en kommando i innstallasjonen som sjekker om du har 64bits windows og prosessor. Håper dere forstod spørsmålet Herr Brun Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 altså grunnen til patchen er vel for å utnytte 64 bits prosessorer. det er vel da tvilsomt at det funker på 32bits? blir jo nesten som å spørre om DS spill funker på GBA. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 (endret) AMD 64 Update additions • Optimised and refactored code to take advantage of 64-bit architecture • Two AMD64 exclusive multiplayer maps – MP_Stronghold and MP_Gorge • Added Offset bump mapping support • Added higher resolution textures and objects • Increased some viewing distances • Updated the Pier level with new content All Levels: Improved terrain textures Increased view distance Offset bump mapping added for rock and stone objects More insects and birds On the Pier Level: New beach road with additional vehicle Barrel storage camp Opened more space to explore Pier and Boat: New terrain textures with shader (next-gen technology) Two New 64-bit only Multiplayer levels: Stronghold Gorge Det jeg har merket med bold er det eneste du ikke kan ta nytte av med en 32-bits CPU. Resten er ikke noe som kun eksklusivt virker for 64-bits CPU. Men nå får man jo uansett ikke installert patchen uten 64-bits CPU så. Tror du i teorien kunne ha kjørt den med en 32-bits CPU, mener å ha lest noe lignende på en hardware side. Skal se om jeg finner igjen artikkelen. EDIT: Fant artikkelen, den sier blant annet dette. As you can probably already tell, none of the additions or enhancements have anything to do with 64-bit memory addressability. In fact, a fast GPU is all you really need to take advantage of most of these features - not a 64-bit CPU. The patched version of Far Cry doesn't even eat up more than 512MB of memory during normal gameplay, and supporting more insects and birds doesn't really depend on more architecture registers provided by AMD64 either. It's no surprise that none of the enhancements offered by the 64-bit patch have anything to do with a 64-bit CPU at all, but you have to add value somehow and this is how Ubisoft and AMD decided to do it. Endret 28. mai 2005 av BTK Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 må man kjøre Win 64 for å bruke denne ? Lenke til kommentar
ttt Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 må man kjøre Win 64 for å bruke denne ? ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå