Windoge Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Fra og med høsten av blir jeg å jobbe som vekterlærling i militæret i 2 år. I den forbindelse lurer jeg på om militæret gir ut eventuelle rabatter til de som ønsker å ta det mens de utdanner seg i forsvaret? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Du kan få lapper som er gyldige i militæret, de er vel gratis..? Om man vil at disse skal virke utenfor også, så må man vel ta en oppkjøring ellerno..? Kanskje ikke helt rette til å uttale meg om det. Lenke til kommentar
svamp Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Du kan vel få delfinansiert kjøreopplæring til diverse førerkort, tror jeg. Sett på mil.no? Lenke til kommentar
knutby Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Du kan vel få sponset de fleste førerkort, men man må ha "B" lappen først. Er ikke det riktig? Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Jeg jobbet på Voksenopplæringen da jeg var i militæret, og slik det hadde vært tidligere iflg. sjefen min var at de hadde sponset alle typer førerkort. Siden militæret nå sliter med store økonomiske problemer har de vært nødt til å kutte ned på dette, og ordningen vi fulgte var slik; INGEN får gratis førerkort - klasse B. De som kan skaffe bevis på at de kommer til å trene førerkort klasse C etc. etter endt militærtjeneste kan få opplæring, men må betale en liten sum selv. Blålappen kunne "alle" få - men den gjelder selvsagt kun i militæret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå