paroa Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Er det miljøet eller klimaet som gjør dette? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 plassering av byen..og får å sørge for at Brann ikke vinner noe.. Lenke til kommentar
paroa Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 får å sørge for at Brann ikke vinner noe.. Den var god Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Fjella innafor presser fuktig luft oppover. Luftfuktigheten kondenserer pga trykkfall/temperaturfall, det dannes skyer - og det regner. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 I tillegg kan det nevnes at det ofte er fuktig luft som kommer fra atlanterhavet, og at globale vindsystemer sørger for at vinden hovedsakelig kommer fra vest (havet) i Bergen. Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 (endret) Fjella innafor presser fuktig luft oppover. Luftfuktigheten kondenserer pga trykkfall/temperaturfall, det dannes skyer - og det regner. God beskrivelse! Jeg vil bare legge til at herskende vindretning er sør-sørvest og det fører til rik tilgang på fuktig havluft. EDIT: Akkurat nevnt av ZLatzman Endret 27. mai 2005 av Frijazz Lenke til kommentar
gspr Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Samtidig som at byen ligger der arktiske og <whatyamacallit?> vinder møtes mye av året. Såkalt orografisk forsterket frontnedbør - frontnedbør forsterket av "lurt" plasserte fjell. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 var på besøk i bergen for et par år siden.. gikk ut mens det var sol å fint vær, plutselig regna det et par minutt å en var kliss våt.. regne kommer ganske plutselig der kan en vel si.. opplevde det flere ganger de dagene jeg var der Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 fjellplasseringen rundt bergen har mye av skylden til at det regner så mye dær. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Samtidig som at byen ligger der arktiske og <whatyamacallit?> vinder møtes mye av året. I den sonen ligger stort sett hele Norge. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Det er ikke bare bergenserne som whiner urimelig mye, da...? Lenke til kommentar
PT Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Det er ikke bare bergenserne som whiner urimelig mye, da...? Næh, er nok heller Oslo-folkene som kommer på besøk som whiner At det regner her er vel mye på grunn av landskapet (hele byen er jo 'pakket inn' i de syv fjell). Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Hehe, er nok berettiget "whining" fra Bergenserne. Gjennomsnittlig årsnedbør i Oslo: 763 mm, Stavanger: 1180 mm, Trondheim: 1080 mm, mens Bergen topper totalt med 2250 mm Lenke til kommentar
PT Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Hehe, er nok berettiget "whining" fra Bergenserne. Gjennomsnittlig årsnedbør i Oslo: 763 mm, Stavanger: 1180 mm, Trondheim: 1080 mm, mens Bergen topper totalt med 2250 mm Hmm.. Da er vi vel kanskje født med paraply på hodet? Lenke til kommentar
gspr Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Det er ikke bare bergenserne som whiner urimelig mye, da...? We do not! Dessuten er været her oppe i bartebyen minst like ille. Herregud, det er 7. juni nå, og jeg skal til å ta på meg jakke før jeg drar opp på universitetet... regnbukse kunne jeg også trengt. *Riste på hodet*. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå