Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Her jeg får lite W?

Anbefalte innlegg

:no::no: Ved høy belastning og overklokking får PCen min blåskjerm og restartes....

Står mange tall, åsså nokka med memory, blåskjermen er kanskje der i 2sek. før pcen restartes.

Har to Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB, og hovedkortet er Abit VT7.

Har noen forslag? har sendt en lignende post før uten noen svar :cry:

Stor takk til han som hjelper! :love:

Endret av henrik32
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har jo 350W! Er dette forlite??? :no::no:

Jeg har ikke noe sånt super hardware heller,

Intel P4 3,2ghz

Corsair 2x 512mb (nå med bare en ibruk)

Radeon 9800pro

Abit VT7 :blush:

250 sata-disk Western Digital

Nec Dvd brenner

og har koblet tilextra 2xfirewire og 2x USB

Er 350W for lite for dette???

:cry::cry:

Edit: Finnes det program som finner ut hvor mange W eg bruker?

Endret av henrik32
Lenke til kommentar

skjermkort drar watt som bare det nå til dags.. dessuten er det stor forskjell på strømforsyninger.. 350w ekke sikkert den gir 350w hele tiden.

F.eks tagan strømforsyninger gir den watten KONSTANT. Jeg hadde en chieftec 360w, hadde et ustabilt system ettersom jeg oppgraderte.. har nå ei tagan 420w, stabil som bare det :thumbup:

Lenke til kommentar

Skjermkortet du har trekker ikkje mykje i forhold til dagens kort, og 350 Watt skal halde lenge. Kva type PSU er det forresten?

Når du overklokker, kor langt går du før du får blåskjerm. Mine erfaringar med overklokking er at maskina mi må gjennom eit par blåskjermar før den stabiliserer seg. Eg har ikkje noko forklaring på det, men etter å ha hatt 3 minnebrikker med samme sak er eg ganske overbevist.

Eg trur du får blåskjerm pga. for høg overklokking. Sett det ned til standard hastighet og prøv litt og litt, kjør eit par testar og spel litt på kvart trinn.

Om du har ein dårlig PSU kan jo sjølvsagt den være problemet.

Lenke til kommentar

overklokker ikke mye 200 til 220 222 fryser pcen 225 bynner den å lete etter boot disk, har løst blåskjerm problemet med å ta ut ene corsair rammet mitt, men da har jeg ikke nokk RAM til å klokke høyere, hva ska jeg gjøre???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...