Mister t Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 Hei, vet ikke om det er riktig kategori, men det er noe som irriterer meg. Når man har dynamo støy på spilleren i bilen, hva kan man gjøre for å bli kvitt det? Jeg har bare brukt ISO kontakten, men jeg ser ikke hvorjordinga går. Vil det hjelpe å legge en kort jordings kabel chassiet på spilleren til jord? TAkker for svar. Hilsen Mr.T Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 Legg opp en egen AC+ fra sikringsboksen din direkte til spilleren. Støyen kommer antageligvis fordi spilleren er på samme ledningsnett som tenninga di. Men, prøv og ta en kort jording først, dårlig jording kan også forårsake støy (Men, ikke tenningsstøy). Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Quote: b-duvaland skrev (2002-07-16 23:29):Legg opp en egen AC+ fra sikringsboksen din direkte til spilleren. Støyen kommer antageligvis fordi spilleren er på samme ledningsnett som tenninga di.Men, prøv og ta en kort jording først, dårlig jording kan også forårsake støy (Men, ikke tenningsstøy). Du har rett det kan være dårlig jording. :razz: Lenke til kommentar
kabelsatan1 Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Har man slik støy, er det neppe jordinga som er problemet. Prøv å få tak i en støykondensator til å sette på dynamoen (slike har de på de fleste bilstereo-sjapper). Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 Kanskje dårli jording... :smile: Kunne det være lurt å legge strøm / hytaler kabler på ver side av bilen? Kanskje det kanskje vil være lurt å ha egen ledninger fra bilstereo rett til bateriet (med en sikring i-mellom? Hilsen LOZER (som ikke er noen expert på området) :wink: Lenke til kommentar
PunkerGompen Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 Hvis det ikke hjelper å jorde ramma på spilleren rett i chassiset på bilen, så bør du kople jordledningen som nå er koplet til ISO-kontaken direkte i chassiset på bilen. Adskill høytalerkabler og strømkabler... Og som en annen nevnte, sjekk kondensatoren på dynamoen. PG Lenke til kommentar
Mister t Skrevet 20. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2002 Problemet er forløpig at jeg har støy i spilleren. Jeg har ikke koblet til noe av x-tra utstyret enda. Men jeg har trukket høyttaler kabler og strøm kabler på hver side av bilen. Men jeg skal prøve de råd som er gitt, for det er støy i annlegget bak oxo. Takker for mange bra svar, og bare fortsett å tipse. Mvh Mister t :razz: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå