bonebraker Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 har ein disk som blei ødelagt når eg klokka og lurte på om eg klokka IDE bus eller noke sånt samtidig som eg klokka fsb. og om det er sånn, korsen kan eg låse den viss det går? Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Klokka en DISK til dødes? Kan du forklare litt bedre? Får du blåskjerm, eller vil den ikke boote? Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Mener at det er noe som kan skje hvis du ikke har AGP/PCI-lock. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Øker du PCI-frekvensen for mye kan du svi av disker, skjermkort etc. Slikt skjer ofte med de som skal overklokke og ikke vet hva agp/pci-lås er. Lenke til kommentar
bonebraker Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 har hatt agp/pci lås på 66/33 so den er det ingen fare med men disken restarta seg berre i ett sett når eg slår på pc'n, ingen bluescreen. veit at disken er ødelagt berre lurer på kva som kan ha gjort det Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 har hatt agp/pci lås på 66/33 so den er det ingen fare med men disken restarta seg berre i ett sett når eg slår på pc'n, ingen bluescreen. veit at disken er ødelagt berre lurer på kva som kan ha gjort det Hvordan kan du vite at disken er kaputt ? Har sett restarts ørten ganger med BSOD uten feil med disken.... Lenke til kommentar
bonebraker Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 har hatt agp/pci lås på 66/33 so den er det ingen fare med men disken restarta seg berre i ett sett når eg slår på pc'n, ingen bluescreen. veit at disken er ødelagt berre lurer på kva som kan ha gjort det Hvordan kan du vite at disken er kaputt ? Har sett restarts ørten ganger med BSOD uten feil med disken.... kan ikkje sei eg har det nei sida eg aldri har hørt om BSOD. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 (endret) har hatt agp/pci lås på 66/33 so den er det ingen fare med men disken restarta seg berre i ett sett når eg slår på pc'n, ingen bluescreen. veit at disken er ødelagt berre lurer på kva som kan ha gjort det Hvordan kan du vite at disken er kaputt ? Har sett restarts ørten ganger med BSOD uten feil med disken.... kan ikkje sei eg har det nei sida eg aldri har hørt om BSOD. Sorry, seff. skulle det være uten BSOD(blåsaker) og restart.. Men ser du disken i bios ? Har du prøvd å installere/reparera OS igjen ? Endret 27. mai 2005 av jarmo Lenke til kommentar
bonebraker Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 (endret) kjem ikkje so langt at eg kan reparere eller formatere/installere på nytt. der post screen kjem stoppa heile pc'n opp viss eg har disken kopla til, utan disk kjem eg inn i bios. her er det som sjer: slår på datan,viftene starta,disken starta og den vanlige oppstartslyden kjem, den begynn å hakkje som om et tannhjul går rundt og du prøva og holde igjenn med ei jernstang til den knekk(beste eksempelet eg kom på ) og sånn hold den på ei lita stund før den slår seg fort av og på igjenn og den begynn på den vanlige oppstartslyden igjenn, so til hakkinga osv..... Endret 27. mai 2005 av bonebraker Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 (endret) Åpna kassa di og hiv inn ein høyreapparat eller to så veit du kestan lyden kjem... Endret 27. mai 2005 av jarmo Lenke til kommentar
bonebraker Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 Åpna kassa di og hiv inn ein høyreapparat eller to så veit du kestan lyden kjem... kestan? kva slags eller kor fra? den kjem ivertfall fra disken og det er ikkje hk som gjør at den oppfører seg sånn. lyden kjem når den er kopla til datan og når berre strømkabelen er kopla til disken og ikkje ide men når strømkabelen er ute kjem ingenting Lenke til kommentar
Zer0z Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 kestan = kor fra Har du testa harddisken i en annen pc? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 (endret) Åpna kassa di og hiv inn ein høyreapparat eller to så veit du kestan lyden kjem... kestan? kva slags eller kor fra? den kjem ivertfall fra disken og det er ikkje hk som gjør at den oppfører seg sånn. lyden kjem når den er kopla til datan og når berre strømkabelen er kopla til disken og ikkje ide men når strømkabelen er ute kjem ingenting Er nok redd for at disken har tatt kvelden.... Virker som en teknisk feil, har du garanti ? Endret 28. mai 2005 av jarmo Lenke til kommentar
bonebraker Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 står ikkje noke om garanti i produktbeskrivelsen, men er den ikkje 2 eller 3 år viss ingenting er opplyst? Lenke til kommentar
bonebraker Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 Har du testa harddisken i en annen pc? nei, har ingen anna pc og sjekke med. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Det der er helt normale symptomer på en fysisk svikt i harddisken. Dette kan f.eks være at det hode har styrtet. Dataene kan du se langt etter med mindre du kan betale noen tusenlapper. Ellers er det garanti på selve harddisken, så den kan somoftest erstattes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå