hishadow Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) Still Life er absolutt å anbefale for dem som liker adventure spill. Er fra samme utvikler som laget Syberia. Forskjellen fra tidligere spill fra dem, er at puzzels er langt færre, men også langt vanskeligere. Også, en liten bit av dialogen er dårlig, men ellers et kjempespill. Spillet fortjener 9 av 10 poeng (hvis du liker adventure) Endret 31. mai 2005 av hishadow Lenke til kommentar
Neshaug Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Sikker på at det er samme utviklere? Ser at det er samme grafikkmotor, men det er mye enklere å bevege karakteren og synes det var litt for mørkt til å at de kunne laget det Det første mordet, alt er så dystert i den leiligheta, nesten som tatt fra fatmanmordet i seven Har spilt rundt det nå hvertfall, og puzzlene var dritvanskelig spør du meg Men når du først forstår logikken tar det ikke mange forsøkene. Mellomsekvensene var også bra laget. Dama mi ble helt hekta på dette spillet. Anbefales til alle som liker mørke krimgåter! Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Sikker på at det er samme utviklere? Ser at det er samme grafikkmotor, men det er mye enklere å bevege karakteren og synes det var litt for mørkt til å at de kunne laget det Hehe.. kanskje de har flere team. Dette var visst basert på Post Mortem. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Til de som faktisk har hengt seg opp i oppløsningen: når alle bakgrunner og karakteranimasjoner er pre-rendret.. hva i all verden tror dere at dere vil oppnå om spillet hadde vært i høyere oppløsning? Da måtte det jo ha resamplet alle bitmappene, og det ville -ikke- blitt spesielt pent. Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Hehe.. kanskje de har flere team. Dette var visst basert på Post Mortem. Det er Microids som stod for begge spillene, men hoveddesigneren av Syberia 1 & 2 har startet sitt eget studio og jobber med et annet prosjekt (Lost Paradise). Dessverre er studioet som lagde Still Life solgt til Ubisoft, og de som jobbet der er nå ansatt hos Ubisoft Montreal. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Til de som faktisk har hengt seg opp i oppløsningen: når alle bakgrunner og karakteranimasjoner er pre-rendret.. hva i all verden tror dere at dere vil oppnå om spillet hadde vært i høyere oppløsning? Da måtte det jo ha resamplet alle bitmappene, og det ville -ikke- blitt spesielt pent. Det er jo nettopp derfor man ikke kan velge annen oppløsning :!: Lenke til kommentar
Anonym123456789 Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Til de som faktisk har hengt seg opp i oppløsningen: når alle bakgrunner og karakteranimasjoner er pre-rendret.. hva i all verden tror dere at dere vil oppnå om spillet hadde vært i høyere oppløsning? Da måtte det jo ha resamplet alle bitmappene, og det ville -ikke- blitt spesielt pent. Det er jo nettopp derfor man ikke kan velge annen oppløsning :!: Men det må også være en grunn til at de har rendret i 800x600, ikke 1024x768 eller høyere, og det er vel at spillet skal fungere på gamle skjermer. Hvor mange er det egentlig som kjører så lav oppløsning nåtildags? På nye flatskjermer er det jo vanlig med 1280x1024. Lenke til kommentar
TST Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Jeg syns synd på de som velger å holde seg unna et spill som tilsynelatende er veldig bra, bare fordi det ikke støtter mer enn 800x600 oppløsning. Det er et tradisjonelt eventyrspill folkens, vekk med skylappene nå! Jeg må nesten spørre hvorfor dere finner det underholdende å spille TV-spill på ordinære TV-er, med en oppløsning på 640x480. Det må jo i så fall være helt forferdelig? Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) Enig med deg TST, konsoll er helt forferdelig av den grunn at det er alt for uskarpe bilder. Nå med Xbox 360 og PS3 som vil støtte høyere oppløsning er det endelig vits å kjøpe konsoll. Men man må også ta hensyn til det faktum at de fleste sitter veldig mye nærmere en PC-monitor enn en TV. Så når du spiller PC-spill er du faktisk avhengig av høyere oppløsning enn på en TV. Ansiktet mitt er vel kanskje maks 40-50 cm fra skjermen når jeg spiller PC, mens når jeg spiller konsoll sitter jeg gjerne 2-3 m unna. Endret 31. mai 2005 av BTK Lenke til kommentar
TST Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Enig med deg TST, konsoll er helt forferdelig av den grunn at det er alt for uskarpe bilder. Nå med Xbox 360 og PS3 som vil støtte høyere oppløsning er det endelig vits å kjøpe konsoll. Høyere oppløsning, for de som har råd til en HDTV. Men jeg vil helst gjøre det klart at jeg ikke syns konsollspill på noen måte ser forferdelig ut. Jeg kom ikke med en mening, jeg stilte et spørsmål. :-) Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Klar over at det ikke var din mening, bare satte det hele litt på spissen. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) [iC,30/05/2005 : 22:31] Jeg leste noen ord helt til jeg fant ut at det var nynorsk. Boikottet! Fatter ikke hva dette har med jula å gjøre. Klarer du ikke å lses nynorsk, kan jeg ikke tro at du er så god i bokmål heller. Selv liker jeg ikke nynorsk, og kan ikke fordra å skrive det, men ser jeg en artikkel som jeg er interessert i å lese, gir jeg blanke faen i hvilken dialekt eller hvilket språk det står på, så lenge det er et som jeg forstår. Men siden du ikke leser denne artikkelen, går jeg ut fra at du ikke er interessert i pek&klikk spill (man kan faktisk "ofre" LITT for å finne ut mer om noe man engasjerer seg for), og da har du jo egentlig ikke tapt noen ting. Så hva er vitsen med å poste her, om dette, da du ikke oppnår noe? Og hold deg til topic. Målet var å få frem at nynorsk er teit og burde holdes til offentlige dokumenter og andre steder hvor det er påkrevd at det skal være så og så mange prosent på nynorsk. Kortfattet og greit. Skulle kanskje vært enda mer kortfattet (Nynorsk = boikott), men men.. Jeg lurer på hvor mange det er som har klikket på omtalen og sluttet å lese etter første setning, bare ikke har tatt seg tid til å legge inn en kommentar. Jeg kan gjengi en ordrett kommentar jeg fikk over skulderen når jeg trykker på omtalen: "haha! Nynorsk review. Så dust!" Jeg kan forsåvidt være litt mer konstruktiv i denne posten og fortelle de som har lyst til å spille dette spillet at det er et drittspill. For å utdype litt - man spiller gjennom hele spillet og løser rimelig vanskelige puzzles, blir foret en fin historie,¤¤¤ SPOILER FJERNET ¤¤¤ Ps: Jeg *klarer* å lese nynorsk, men det blir for dumt når 99% av befolkningen både skriver og leser bokmål bedre enn nynorsk. Endret 1. juni 2005 av B|Real Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Målet var å få frem at nynorsk er teit og burde holdes til offentlige dokumenter og andre steder hvor det er påkrevd at det skal være så og så mange prosent på nynorsk. [...snip...] Ps: Jeg *klarer* å lese nynorsk, men det blir for dumt når 99% av befolkningen både skriver og leser bokmål bedre enn nynorsk. Bare så jeg får det helt klart for meg her. Det du sier er at du krever at en kar som mest sannsynlig er vant til å skrive nynorsk, og bruker det til dagen, blir nødt til å knote sammen noen greier på bokmål? Og det selv om de fleste forstår det som står skrevet der? Dette med prosentene skal jeg ikke si noe på, regner med at du skulle sette ting på spissen eller noe... Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Ja, faen, du sier noe... Hadde sikkert tatt driiitlang tid å kjøre gjennom med en stavekontroll. Lenke til kommentar
Øystein.F. Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 Eg skriv nynorsk. Eg les nynorsk. Eg foretrekk nynorsk. Har du eit problemm med det? Har du eit problem emd at 20% (sannsynlegvis meir, er ikkje sikker) av den norske befolkning har same synspunkt som meg? Om du oppfordrar meg til å skrive bokmål her, når eg har skrive på nynorsk for gamer.no i snart tre år, håpar du på noko som først skjer når det kjem ein kald nordavind nede hos raude menn med horn i panna. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Jeg oppfordrer deg til å skrive bokmål i omtalene dine så det ikke føles som å være 16 år igjen og sitte på skolen og lese bondefortellinger. Ellers kan du gjøre som du vil for min del. Jeg ønsker bare omtaler og artikler på bokmål. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Ja, faen, du sier noe... Hadde sikkert tatt driiitlang tid å kjøre gjennom med en stavekontroll. Tja, sikkert tatt like mye tid som det tar og lese noe på nynorsk. En annen ting er at med stavekontrollene i word etc. er det russisk rulett sånn grammatisk sett. Men, jeg har ikke tenkt å krangle med deg jeg. Ville bare få sett om jeg forsto deg rett. Noe jeg gjorde. Og til artikkelforfatter: Fra min side ser jeg gjerne at du kjører på med nynorsk jeg. Personlig synes jeg det alltid er en like stor nytelse å lese grammatisk korrekt såvel som velformulert nynorsk. Jeg klarer ikke formulere meg slik som jeg vil med nynorsk (Selv om jeg har brukt nynorsk de ni første årene jeg gikk på skole) og har dermed gått over til bokmål. Stå på, mann. Lenke til kommentar
TST Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Og med dette avslutter vi den totalt unødvendige diskusjonen rundt nynorsk på Gamer.no. Vi er ikke interessert i å høre hva folk mener om nynorsk, rett og slett. Øystein skriver på nynorsk så lenge det er det språket han er mest komfortabel med, og hvis noen velger å ikke lese hans artikler fordi de "ikke forstår" dem (eller ikke gidder å bruke ett minutt ekstra på å forstå det lille som skiller nynorsk fra bokmål), så går de glipp av mange gode saker fremover. Kommentarer til dette innlegget, eller nynorsk fremover, vil føre til advarsel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg