Gå til innhold

Hva tidenes beste film?

Delvis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heh, ikke pokker om jeg klarer å bestemme meg for en film.

La cité des enfants perdus er passe fantastisk.

Likeledes LA Confidential, Shawshank Redemption, Saving Private Ryan, Usual Suspects, The Godfather, Se7en, Crying Freeman.

Nei, det er rett og slett for mange utfordrere til tronen.

Lenke til kommentar

Synes Gudfaren 1 (og 2) og The Day of the Jackal (1973) er de beste filmene som er laget, fordi disse filmene har alt.

Dessuten gjør skuespillerne helt fantastiske roller. :grin:

Andre filmer som er blant de beste jeg har sett, er:

Das Boot

The Lord Of The Rings

Warriors (BBC TV-produksjon)

Dances with Wolves

Forrest Gump

The Untouchables

Platoon

Et lite hakk under toppfilmene:

Leon

Terminator 2

Gladiator

Matrix

American History X

Den siste Mohikaner

Full Metal jacket

L.A. Confidential

Lenke til kommentar

Finnes sikkert mange bedre, men den beste jeg har sett per dags dato, er The Sixth Sense. Så nå også Vanilla Sky i dag. Knallgod egentlig. Men nå har jeg ennå til gode å se filmer som The Godfather og Citizen Kane. Har hørt at sistnevnte skal være kåret til verdens beste film gjentatte ganger?

Lenke til kommentar

Citizen Kane har fått mangt et lovord opp igjennom ja. Har heller ikke sett den enda.

Og Gudfaren er jo på dvd i kremutførelse, så du har ingen unnskylding for å ikke se den. Ja, sånn rent bortsett fra hvis du ikke har dvdspiller da :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-17 01:02, LarsC skrev:

La cité des enfants perdus er passe fantastisk.

:grin:

Ikke bare passe fantastisk, men en genial og brilliant film! Må ses for de som ikke har sett den!

Når det gjelder Citizen Kane; har dere ikke sett den så for guds skyld gjør det!

Er ikke for ingenting at den er kåret til beste film gjennom alle tider x antall ganger...

PS: for de som vil se La Cité Des Enfants Perdus, så er den internasjonale tittelen "City Of The Lost Children". Det er en fransk film av folkene bak Delikatessen og Alien: Resurrection. Ron Pearlman har en av hovedrollene.

Det er bryet verdt å se denne filmen, så den i Filmens Hus på et seminar for mange år siden, og det er absloutt en bra film!

comp8.gif

History admires the wise, but it elevates the brave.

[ Denne Melding var redigert av: RogueFreak på 2002-07-17 01:30 ]

Lenke til kommentar

Vanskelig spørsmål det der, nesten slik at jeg kunne svart deg etter hvordan dagsformen er.

Uansett, den filmen som har definitivt gjort størst inntrykk på meg er filmen Betty Blue (37°2 le matin). Den nærmest forfulgte meg gjennom hele siste del av 80 tallet og langt inn på 90 tallet. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har sett den filmen.

http://us.imdb.com/Title?0090563

En annen film som jeg også har sett så alt for mange ganger er Tilværelsens uutholderlige letthet (The Unbearable Lightness of Being). Forførisk film som slukte meg helt. Filmen var også det store internasjonale gjennombruddet til både Lena Olin og Juliette Binoche.

http://us.imdb.com/Title?0096332

Må til slutt få ta med David Lynch sitt –mesterstykke- : Wild At Hart.

http://us.imdb.com/Title?0100935

Rune.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-17 01:48, Kjetil Lura skrev:

Hva er galt med VHS.

Det meste...dårlig bilde, dårlig lyd, Pan&Scan for det meste (hvorfor kan de ikke gjengi filmen i 1.85:1 eller 2.35:1 når filmen er spilt inn sånn? Blir pissed off av dårlige pan&scan eller i verste fall bare kuttet til 1.33:1 :evil: ), seriøs mangel på ekstramateriale...osv...

So, in conclusion; VHS do indeed suck!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...