Erren Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Jeg vet at en av norges to Oscar-nominerte filmer handler om samer Nils Gaup reggiserte Veiviseren, Norges største filmsuksess noen sinne Heftig bra film! Jeg vet også at deres bunader er forskjellig fra stamme til stamme og at Sameland går på tvers av landegrensene Lenke til kommentar
Strutsen Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Har merket at det er stor uvitenhet om samer her til lands. Hva vet dere om oss samer? Jeg kjenner noen som er samer og har vært i "Karakeino" eller var det "Kautosjok". Alle mytene stemmer ikke, men det er jo sånn mange tror det er. Uansett, når jeg hører ordet "same" er dette mine assosiasjoner: -Banning -Lavvo, rein, komaga, samedrakt til hver anledning, joik -Familie -Veistenging pga. reinflytting (Har bodd i Gamvik kommune) -Full same som prater "skjit" -små, hjulbeint og skråøyd (høres litt fælt ut) Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Det der er seriøst den hesligste tekstformateringen jeg noen gang har sett. Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 For å være ærlig vet jeg ikke en dritt om samer... Er de ikke noe med Norges urbefolkning slik som indianerne i Amerika? Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 De snakker først høyt, så lavt, i en sånn kurve. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242 Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 De snakker først høyt, så lavt, i en sånn kurve. HAHAHAHAH!! DU, min venn, er min helt Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Jeg vet at dem finnes i kortstokken Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 "De snakker først høyt, så lavt, i en sånn kurve." Akkurat sånn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå