Thor1989 Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 (endret) jeg drar bare med mailen jeg har sendt til Western digital om min WD som ikke blir funnet i windows og lurer på om nien kan ha en løsning? Subject: Cannot find my drive in "My computer" after turning on 05/03/2005 02:06 PM I disconnected and turned the whole computer off (before did everything work), and then I cleaned my computer with an air compressor and connected all the cables correctly into the computer. I turned the computer on and windows didn`t find the drive. After that i tried to connect the drive trough USB and Windows found two card readers (i have "media center") and nothing other. I have checked the cards in the computer. The WD drive is on and plugged in. I have tested to connect it to my second firewire connection. I am using Creative SB audygy 2 platinum sound card`s firewire connections. Thanks for help 05/04/2005 01:39 AM Look in Disk Management (start, run, diskmgmt.msc, is the drive there? But not in My Computer? If so what does it show as in Disk management...E.G. healthy/ on-line/ NTFS or FAT 32/ what capacity etc; then look in Device Manager, locate the drive - under Disk Drives/ Other Devices or USB controllers as you have already done. It there is a code from microsoft and a question mark or exclamation mark, if so reinstall the driver or uninstall the device (under driver in propertied of the drive in device manager) and then reinstall it using add new hardware in control panel. Test the drive(s) from within windows, with our Data Lifeguard Diagnostics for Windows (Windlg10.exe) from the link below; download to a hard drive, install, and then run the extended tests and smart tests etc. http://support.wdc.com/download/index.asp#windlg Title: How to test a drive for problems using Windows Data Lifeguard Diagnostics. URL: http://wdc.custhelp.com/cgi-bin/wdc.cfg/ph...ated=1049813869 05/04/2005 08:41 AM Yes BUT, windows or the computer doesen`t find my WD, witch drivers must I reinstall? 05/06/2005 12:20 AM If the drive is not even seen in device manager or disk management it has failed. This is not a driver issue. Title: How can I replace a product under warranty? URL: http://wdc.custhelp.com/cgi-bin/wdc.cfg/ph...ated=1003424317 05/09/2005 08:11 AM This is wierd. I disconnected the drive and "cleaned" away dust. then I connected and nothing happend (I dont want to replace my WD yet) 05/10/2005 01:30 AM The drivers can be installed manually as follows: Title: How to install drivers for the Media Center or Dual-option Combo drive on a PC without installing Retrospect Express. URL: http://wdc.custhelp.com/cgi-bin/wdc.cfg/ph...ated=1088724576 Etter dette så har jeg ikke kontaktet WD men har heller ikke hatt kontakt med HDD en min. HW spesifikasjonene mine er HER PS: ikke komenter skrivefeil Endret 27. mai 2005 av Thor1989 Lenke til kommentar
Thor1989 Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 (endret) Sorry at jeg bumper men dette er viktig for meg siden jeg har masse jeg gjerne skulle hatt beholdt som prosjekt og backup av spill jeg ikke har lenger og slikt. noen som har ideer til en løsning? MINST en av dere forumbrukere har korekt løsning og ja, jeg vet at mange kan være for lat til og lese dette PGA engelsk språk og tekststørrelse men PLIS hjelp meg Endret 28. mai 2005 av Thor1989 Lenke til kommentar
PerB Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Har du fulgt instruksjonene du fikk? Hva viste Device manager? Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 (endret) Har du gjort som det står i mailen da? Høyreklikka på min datamaskin --> behandle (Device manager). Finner du disken der (i tilfelle du finner den, hva stpr det om den)?? Hvis du ikke finner disken der så er det ikke et driver problem. Alt dette står i support mailene fra WDC. Francis EDIT: PerB var litt før meg... Endret 28. mai 2005 av paulinfrancis Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Prøvd disken i en annen maskin? Du har muligens ødelagt disken når du støvsuget maskinen (muligens statisk elektristet). Får du ikke kontakt overhode, forsøk å få tatt det på garantien. Selv om det er tvilsomt det er garanti når du er skyld i det selv, i henhold til hendelseforløpet. Er innholdet i disken viktigere enn garantien og du er villig til å betale "blodpenger" for dataene, så ta kontakt med www.ibas.no. Ellers må du regne med å avskrive dataene (om du ikke får kontakt med disken i f.eks. en annen maskin). Lenke til kommentar
Thor1989 Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) Device manager viste ingenting og har prøvd i en annen maskin med samme resultat. jeg koblet fra dataen og lot WD xtern ligge igjen inne. jeg har "gått tur" (tatt den med på bilturer) men pakket den FINT inn i boksen som fulgte med HDD. EDIT: kan Norton PartitionMagic 8.0 skade HDD en min så mye og går det ut over garantien? Endret 29. mai 2005 av Thor1989 Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Ikke PQMagic skal være skyld i det. Regner med at du ikke får opp disken i PQMagic heller nå? Men jeg har hørt om mye feil på eksterne disker, som jeg forstod det var nå (leste nøyere). Siden det er en ekstern så kan du demontere boksen for å se om selve harddisken virker internt i maskinen. Men gjør du det så ryker alt av garanti, så her må du velge mellom data og muligens få det igjen på garanti. Sannsynligvis vil det går fint å få den på garanti om du hører med selgeren, siden det er ekstern så skal ikke rengjøringen på maskinen spille rolle. Nevn at du har testet den på en annen maskin når du snakker med selger. PS. Hold deg til selger ikke WD sentralt, om du mener det er en garantisak. Lenke til kommentar
Thor1989 Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 Tusen takk for svar :konge: tror jeg leverer den til komplett Lenke til kommentar
Thor1989 Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 Tusen takk for svar :konge: tror jeg leverer den til komplett Lenke til kommentar
Thor1989 Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 Tusen takk for svar :konge: tror jeg leverer den til komplett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå