chrlod Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 For noen dager siden installerte jeg Alcohol 120%, selve installesjonen gikk greit, men etterpå kom det opp et vindu med oppdatering av hardware som jeg var så dum å trykke ja på. (det kom to slike vindure bla. ett meg Advanced BIOS settings) Når jeg nå prøver å starte PC'en kommer jeg inn i windos, men etter ca. 15sek. restarter PC'en. Dette skjer hele tiden, helt til jeg slår av PC'en. Har prøvd med Safe Mode, men til ingen nytte. Har en del viktige filer på PC'en, så reformatering er siste utvei.. Noen forslag?? ALT mottas mes stor takk!! Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Hvis det er gjort noen BIOS-oppdateringer, så kan en resetting av BIOS til default være en løsning. Les i manualen hvordan. Ellers kan du prøve å gjøre en repair-installasjon av Windows. Du beholder da alle dokumenter osv. Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 Hvordan resetter jeg BIOSen til default?? Finner ikke ut noen ting av manualen.. Har GA-K8NS Ultra-939 hovedkort.. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Lastet ned manualen til kortet. Hvis du ser side 21 og 33 i manualen, så er det en connector som er merket CLR_CMOS (25). Du bruker en jumper eller et skrujern til å lage kontakt mellom de to pinnene. CMOS er chip'en hvor BIOS-verdiene blir lagret. Vær nøye, så du ikke kortslutter noe annet. Det sikreste er å bruke en jumper. Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 Er det ingen teknigke ting jeg kan jøre, noen instillinger i BIOS eller noe'?? Har heller lite erfaring inni PC'en, og jeg har hørt at hovedkortet er veldi sensitivt for starisk elektrisitet og kortslutninger hvis jeg kommer borti feil ting. Mister jeg garanti om jer "fikler" med hovedkortet?? Har ferdibygget PC fra Netshop. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Du kan prøve å kjøre Load Optimized Defaults i hovedmenyen i BIOS, men det bruker ofte ikke å ha noen effekt. Hvis du skal nullstille BIOS-verdiene helt, så må du utføre Clear CMOS på hovedkortet. Hvis du tar i metallrammen til kabinettet, så vil du ikke overføre statisk elektrisitet til hovedkortet. Når det gjelder Netshop, så vet jeg ikke hvilken policy de kjører på slikt, men gjør du ting riktig og forsiktig skal ikke garantien påvirkes. Lenke til kommentar
-¤Zen¤- Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Du har sikkert fått MSBlaster eller noe sånt Tror ikke du skal klare å oppdatere BIOS på et trykk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå