Cucumber Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Hei Har nettopp formatert, og jeg har fått pipelyder grunnet ram. Jeg har 3 ram-slots, og før har jeg hatt to rambrikker i slot1 og slot2. Når jeg skal skru den på nå, etter formateringen, piper pcen i 2sek, stille i 2sek, piper i to 2sek osv, skjermen forblir svart. Etter litt testing har jeg funnet ut at det piper hvis det står en brikke i slot2 eller slot3, så tror ikke problemet er selve brikkene. Noen som vet hva som kan være galt? Hovedkort: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300050&cks=PRL Ram: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=116452&cks=PRL Lenke til kommentar
fossie Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Jeg hadde nettopp et underlig problem med minne selv, dukket opp da jeg byttet rambrikker. Plutselig virket verken de nye eller gamle brikkene i enkelte slots. Fikk samme symptomer som du har. Løsningen for meg var å sette timings til automatisk i bios. Du kan jo prøve og se om det hjelper dersom du i likhet med meg har satt timings manuelt tidligere. Formattering skal selvfølgelig ikke ha noen innvirkning på ram, på samme måte som å bytte ut ram og tilbake igjen heller ikke burde skape problemer. Kanskje en longshot, men det virket hos meg... -Fossie Lenke til kommentar
Cucumber Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 Har ikke satt timings manuelt tidligere, men skal prøve og se hvilken trollmann jeg er i bios. Det er for øvrig jævlig med 512mb ram, alt går så forbanna treeeegt. Lenke til kommentar
Cucumber Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 Hvis det var dette du tenkte på(?), så sto de på auto: Cell Menu -> DRAMConfiguration: - Max Memclock (mhz) - Row prechrge Time (Trp) Hvis jeg har sett på feil innstillinger, så skrik ut. Lenke til kommentar
fossie Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Jepp, var det jeg tenkte på... Forhåpentligvis har andre noen litt bedre idéer -Fossie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå