JoKr Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 Har et 3Com ISA 10mbit kort liggende, 509 brikke tror jeg. Du kan få det, men jeg er i Stavanger regionen, skal du på ferie snart ? Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 Hva er SmootWall? Er det et delings-program for Internett eller noe? Og funker den med Windows / UNIX / LINUX ? [ endret av maxmhz den 2002-07-18 20:33 ] Lenke til kommentar
runeb Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 Quote: Den 2002-07-18 20:29, maxmhz skrev:Hva er SmootWall? Er det et delings-program for Internett eller noe? Og funker den med Windows / UNIX / LINUX ? Smoothwall er en linux-distribusjon som fungerer som brannmur/ruter(internett deling)/DHCP server m.m. for et LAN. Det krever sin egen maskin, og den kan ikke brukes til noe annet. Minimumskravet er vel en 386, men hvis du skal dele ADSL eller raskere linjer er det nok anbefalt å ha minst en "kjapp" 486. http://www.smoothwall.org Lenke til kommentar
Haaland Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 Quote: Den 2002-07-17 20:47, Jimmy Pop skrev:Oppdatering:[*] cat proc/ioports: Jeg finner eth1 (på e000-e03f), men ikke eth0. [*] cat proc/interrupts: Jeg finner eth0 (på IRQ 10), men ikke eth1! Hvordan kan jeg konfigurere disse manuelt? Du går inn på hjemmesiden til produsenten av ditt nettverkskort, i ditt tilfelle 3Com. Der finner du et lite program som kan gjøre akkurat dette. Selv har jeg en Smoothwall-boks med to 3Com 3C509-Combo-kort som begge står i ISA-spor, og dersom du også har et slikt, finner du programmet du trenger her. I tillegg til å stille inn IRQ-er manuelt, kan man også skru av Plug 'n Play-funksjonaliteten til dette kortet. Dette var anbefalt på en webside jeg leste da jeg slet med noe av det samme problemet, men den siden finner jeg dessverre ikke igjen... :sad: Normalt tror jeg ikke det er nødvendig å gjøre dette på PCI-kort, så jeg vil anbefale å stille inn ISA-kortet manuelt, og la PCI-kortet bestemme dette selv. Dersom du har et annet kort fra 3Com, finner du enklest en tilsvarende fil ved å skrive inn produktnummeret i boksen til venstre på denne siden, deretter velge "Drivers", og lete etter noe "EtherDisk"-greier. Lykke til! :smile: Lenke til kommentar
muffe Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Nå begynner dette å bli nesten ett år siden... Har dere funnet noen løsning på problemet? Har samme problem selv, med to 3c509b kort konfigurert som GREEN og RED hvor GREEN har IP 192.168.1.1 og netmask 255.255.255.0. Hvis dere har løst dette, kan dere poste svaret? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå