B4stian Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Lurer egentlig på hvorfor de låser mp'en. Før var den jo åpent... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 For at PC-produsenter ikke skal kunne kjøpe en drøss med billige CPU'er, skru opp multiplikatoren, sette dem inn i PC'ene sine og selge dem dyrt. CPU-produsentene vil jo heller ikke at folk skal overklokke prosessorene deres, de vil heller at vi skal kjøpe en langt dyrere utgave. Da er det egentlg genialt med FX-serien til AMD. Der kjøper man den aller dyreste, og har samtidig muligheten til å gjøre den raskere (siden det ikke finnes raskere). Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 endrebjorsvik89 Skrevet 27/05/2005 : 16:19 For at PC-produsenter ikke skal kunne kjøpe en drøss med billige CPU'er, skru opp multiplikatoren, sette dem inn i PC'ene sine og selge dem dyrt. CPU-produsentene vil jo heller ikke at folk skal overklokke prosessorene deres, de vil heller at vi skal kjøpe en langt dyrere utgave. Det jeg da ikke helt skjønner er hvorfor enkelte hk/bios produsenter får til og låse opp på noen, men ikke alle. Som feks Asus P5GD2 og P5AD2, kan jo låse opp multipler på i alle fall 3,4 og 3,6 Ghz P4... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 (endret) De kan låse opp multiplikatoren slik at man kan stille den nedover, altså underklokke. De reklamerer med at man da kan sette opp FSB'en uten å overklokke CPU'en, men allikevel få høyere ytelse. Den kan heller ikke settes under 14, altså 2,8 GHz ved 200 MHz FSB. Endret 27. mai 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
tbend Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 De kan låse opp multiplikatoren slik at man kan stille den nedover, altså underklokke. De reklamerer med at man da kan sette opp FSB'en uten å overklokke CPU'en, men allikevel få høyere ytelse. Får jo en del høyere ytelse ved å gjøre det, men krever mer enn bare PC3200minne Hvorfor de låser den, er vel for å terge oss som vil kjøpe billig å få et bra sluttprodukt! Lenke til kommentar
abrj Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Og så vil de vel ikke oppleve å få sprøe søksmål fra raringer i USA. Ser for meg søksmål som dette; "Hei! Jeg kunne overklokken denne CPU'en og da gikk hele PC'en min til Helvete! Jeg har herved saksøkt dere for en masse millioner fordi jeg kunne gjøre noe farlig med deres CPU'er!!!!" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå