Gå til innhold

DFI innrømmer feil på HK!

Anbefalte innlegg

Mange som har hatt prob med DFI og UTT minne når man skal gi dem mye spenning, og nå innrømmer DFI feil på 5V railen.

Les: her og her og her!

Selv bruker eg TCCD minne og ikkje noe høy spenning, så ingen problem her!

Tenkte eg kunne advare folk til DFi har fikset problemet! Kanskje det kommer rev.B av kortet, ikkje vett eg. ( kun spekulasjon fra min side)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke helt bra, dette her. Men selv om jeg trenger høy vDIMM, synes jeg ikke denne feilen virker avskrekkende. Denne HK-serien vil fortsatt være mitt soleklare førstevalg for socket 939. Alle kvalitetene til disse kortene veier glatt opp for dette problemet, som nok lar seg fikse vha en forholdsvis enkel mod.

Lenke til kommentar

Uansett "på trynet" av DFI å lansere et slikt HK som er ment for overklokkings entusiaster, og spesielt med tanke på UTT minne! DFI har det eneste HK'et som kan gi så stor spenning på minnet, derfor har de mange kunder, og siden mange kjøper for nettopp denne grunnen, så er det rett og slett for dårlig og uproffesjonelt av DFi og selge et kort som ikkje er ferdig!

Lenke til kommentar
Har tenkt å kjøpe dette kortet for å få rikelig med spenning til mitt minne, bør jeg ta noe annet? Går det an å fikse dette selv?

Går nok ikke an å fikse selv, hvis du ikke er god til å lage bioser vell å merke.

Håper og tror DFI ordner dette med en bios oppdatering, etter det eg har lest så holder de på å prøve å løse problemet. Ser ut som de har gitt ut HK'et litt for tidlig, dessverre. Om en bios oppdatering ikke fikser det så kommer det nok en ny revisjon.

Men må si at eg ikkje har hatt dette problemet selv, og problemet er vell bare om du bruker høy spenning, dvs 3,3V++

Lenke til kommentar
Har tenkt å kjøpe dette kortet for å få rikelig med spenning til mitt minne, bør jeg ta noe annet? Går det an å fikse dette selv?

Går nok ikke an å fikse selv, hvis du ikke er god til å lage bioser vell å merke.

Håper og tror DFI ordner dette med en bios oppdatering, etter det eg har lest så holder de på å prøve å løse problemet. Ser ut som de har gitt ut HK'et litt for tidlig, dessverre. Om en bios oppdatering ikke fikser det så kommer det nok en ny revisjon.

Men må si at eg ikkje har hatt dette problemet selv, og problemet er vell bare om du bruker høy spenning, dvs 3,3V++

Men det er derfor de fleste kjøper dette kortet, på grunn av spenningen :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...