eleco Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 (endret) hei jeg er på utkikk etter et videokamera, det kommer til å bli filmet mest inne ( venter baby i slutten av juni) litt ute. Skal ikke filme mye ute og heller ikke mye på lang avstand.. En ting jeg kunne tenkt meg er å kunne ha mulighet til å kunne legge inn film på data, og brenne ut på dvd filmer?? om jeg har forstått det rett at det går ann? vi har ikke wide screen så er ikke avhengig av 16:9 prisklasse: et sted mellom 4000-6000 Noen som kan anbefale et kamera? takk for svar på forhånd :!: Endret 3. juni 2005 av Jankee Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Hva med Sony DCR HC-42... det er et helt geit kamera... http://www.sony.no/ShowProduct.do?site=odw...oduct=DCR-HC42E Lenke til kommentar
eleco Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 hva med sony dcr hc 22 i forhold til 42? er jo litt prisforskjell på de to.. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Editert topic slik at det er meir i samsvar emd korleis tråden utvikla seg. Lenke til kommentar
photoguy Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Kjøp hc22 og et ekstra lys for pengene, kanskje til og med en vidvinkel. Det er ikke store forskjellene på hc22 og hc42 Lenke til kommentar
arvelarve Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 (endret) Etter fem minutters surfing på sonys sider for deg, er dette min konklusjon: Forskjellen på de to kameraene du nevner er bl.a. at DCR-HC17E ikke lenger produseres. Det er nok oppdatert til DCR-HC19E. Ellers er kameraene identiske bortsett fra at DCR-HC19E bare lar deg KUN overføre via firewire fra kamera, mens DCR-HC22E lar deg både overføre opptak fra og tilbake til kamera. Jeg vile også ha tatt en titt på DCR-HC42E som thomas II nevnte. Dette kameraet lar deg ta bedre stillbilder( dog ikke bedre enn et hvilket som helst digitalkamerea idag kan ta), og du kan lagre disse på Sonys minnekort (Memorystick). Av andre positive ting med dette kamera kan 16:9 opptak nevnes. Kameraet er også utstyrt med Sonys 14-bit Digital EXtended Processor som skal gi deg litt bedre bildekvalitet. Ellers er dette kamere bare utstyrt med 12x optisk zoom, mot DCR-HC22E sitt 20x optisk zoom. For å summere dette: - Ikke kjøp DCR-HC17E/DCR-HC19E - Vil du ha 16:9 opptak, kjøp DCR-HC42E på bekostning av 12x zoom mot 20x ganger zoom - Bedre bildekvalitet med DCR-HC42E. Lykke til med valget. EDIT: Og photoguy har helt rett i at en vidvinkel linse er genialt å ha når du skal filme innendørs. Endret 3. juni 2005 av arvelarve Lenke til kommentar
eleco Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 tusen takk for svar da tror jeg rett og slett jeg går for et Sony DCR-HC22E.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå