Gå til innhold

Finnes Vannavkjølt PSU? eller må jeg modde?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
finnes det ferdig kjjøleribber eller må jeg sveise ut av kobber rør? å hva må det ligge inntil i PSU'er?

du må nok lage selv tror jeg..

det som hovedsaklig må kjøles er alle transistorene og evt andre ting som allerede er koblet til "luftkjølings-ribba" :)

Lenke til kommentar

Det kommer visst snart en vannkjølt bZerk/MIST strømforsyning snart. Vet ikke helt statusen nå, men har hørt at den skulle komme innen mai. Det var dog et par mnd. siden jeg hørte det, mulig den har blitt forsinka eller no. Den "hørtes" ihvertfall veldig bra ut når jeg leste om den :thumbup: Blir ikke så dyr som andre vannkjølte PSUer, selv om den skulle yte like bra som dagens bZerk/MIST-PSUer.

Har du tålmodighet så kan du jo kanskje vente på denne?

[Edit:]Absolutt ikke noe gærent i å modde. Det er jo morro! Har gjort det selv med min gamle PSU :p

Endret av mr1989
Lenke til kommentar
Det kommer visst snart en vannkjølt bZerk/MIST strømforsyning snart. Vet ikke helt statusen nå, men har hørt at den skulle komme innen mai. Det var dog et par mnd. siden jeg hørte det, mulig den har blitt forsinka eller no. Den "hørtes" ihvertfall veldig bra ut når jeg leste om den :thumbup: Blir ikke så dyr som andre vannkjølte PSUer, selv om den skulle yte like bra som dagens bZerk/MIST-PSUer.

Har du tålmodighet så kan du jo kanskje vente på denne?

[Edit:]Absolutt ikke noe gærent i å modde. Det er jo morro! Har gjort det selv med min gamle PSU :p

Hvis du tenker på det microplex skulle ta inn, så droppa di det :cry: ...

Hadde vært digg å lage en, men vet ikke om jeg tørr å ofre min ocz...

Kunne brukt en aspire, men trenger ozc`en i pcn :cry:

Lenke til kommentar

Om du modder må du huske og bruke god kjølepasta!

Jeg og en venn koblet mosfet'ene i PSU på en stor kjøleribbe i aluminium som dekket hele toppen av kabinettet. Denne fungerte fint i ca 2 måneder, den tok kvelden etter at potoshop fant veien inn på min venns HD.

Tror det var kjølepastaen som ikke var god (gammel skvip jeg hadde liggende.) Men kjøleribba var lonken da, :hmm:

Eller så kan det være det at det ikke var noen vifter i pc'en. Strømforsyningen var omtrent 60*C konstant

Nestegang blir det vannavkjøling og god kjølepasta, kansje kjøling på de andre varmeutviklende komponenter i PSU også :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...