Gå til innhold

Klikking i SATA-HD, PC starter ikke.

Anbefalte innlegg

Plutselig har det bokstavelig talt klikket for SATA-disken min.

Når jeg starter opp, klikker det hvert 2-4 sekund, og maskinen nekter å starte opp.

Hvis jeg tar den ut, starter maskinen fint med de resterende IDE-diskene. Jeg har også prøvd å starte med kun system-disken og SATA-disken (i tilfelle det skulle skyldes strømforsynings-problem), men det hjalp ikke.

Er disken herpa?

Kom forresten på nå at jeg hadde det samme problemet med en ekstern HD, og da var problemet at disken ikke fikk nok strøm gjennom USB-porten, så jeg skal prøve å bytte til én av de andre SATA-kontaktene på hovedkortet, men jeg tviler på at feilen er der..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kom forresten på nå at jeg hadde det samme problemet med en ekstern HD, og da var problemet at disken ikke fikk nok strøm gjennom USB-porten, så jeg skal prøve å bytte til én av de andre SATA-kontaktene på hovedkortet, men jeg tviler på at feilen er der..

Dette vil selvfølgelig ikke hjelpe, da den jo får strøm direkte fra PSU-en, dumme meg :blush:

Lenke til kommentar

Testet med å bytte SATA-kontakt, og det hjalp ikke. Prøvde også å ta ut strømmen fra en av de andre strømkablene fra PSU-en, men det hjalp heller ikke. Håper jeg får ny disk på garantien, under ett år siden jeg kjøpte den...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...