Blodpudding Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 (endret) Jeg har nå en Xp-2500, 1 gig med ram og et X800pro kort. Jeg får snart feriepenger og har lyst å freshe opp pcen litt, jeg tenker i retning Amd64 3200+ "venice". Jeg synes egentlig at X800pro kortet er bra nok, men jeg vurderer å gå over til pci-e, og å kjøpe et x800xl kort. Er det noen som har tanker rundt dette? Er det like greit å kjøpe et agp hovedkort? Hvor mye tror dere jeg vil få solgt X800pro kortet m/ati silencer for? Hvilket hovedkort anbefales? Jeg trenger ikke onboard lyd, det er veldig greit om det ikke har chipset vifte, det må være greit å overklokke med, og det må ikke være for dyrt, ca 1000 kr. Hvor mye har egentlig et hovedkort å si for ytelsen? Vil overgangen fra Xp-2500+ til Amd64 3200+ være ekstremt merkbar? Tusen takk Endret 27. mai 2005 av Blodpudding Lenke til kommentar
phax Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 tror du vil merke ytelsesforskjellen ja. skjermkortet ditt holder jo fint det, men visst du vil ha pci-e og du får solgt det gamle til en fin pris så kan jo det være lurt. når det gjelder hovedkrot uten chipsettvifte som samtidig er bra til og overklokke med så tror jeg det blir litt magert utvalg. hovedkortet har ikke så veldig mye og si på ytelsen sånn generelt, men skal det overklokkes så har det jo endel og si. onboard lyd er det på alle nyere hovedkort, så det slipper du ikke unna. overklokking er ikke mitt sterkeste felt, men sikkert noen andre her som kan tipse deg om et godt overklokkingsvennlig hovedkort til rundt 1000,- Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Får du klokket noe ut av prosessoren du har i dag? I ditt tilfelle ville jeg ha drøyd til dobbeltkjerneprosessoren er mer modne markedet og heller spart pengene til den tid. Du har jo allerede et godt skjermkort som du kommer til å tape relativt mye penger på ved bruktsalg. Så spar heller feriepengene du Lenke til kommentar
Blodpudding Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 Får du klokket noe ut av prosessoren du har i dag? Joda, litt så, men ikke noe ekstremt. Jeg tror uansett at jeg kommer til å oppgradere nå, når dobbeltkjernene kommer for fullt, får jeg heller kjøpe en nye prosessor. En ting til, jeg skulle gjerne hatt S-ATA II støtte på hovedkortet. Passiv chipsett kjøler er det vel mulig å få tak i løst, så da kan også hovedkort med vifte kjøpes. Lenke til kommentar
phax Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 kanskje dette hovedkortet passer for deg da? litt over budsjettet, men utvalget med sata-2 støtte er ikke så veldig stort. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Vil overgangen fra Xp-2500+ til Amd64 3200+ være ekstremt merkbar? Jeg gikk fra Abit NF7-S og Athlon 2600+ til Abit AV8 3RD-EYE og Athlon 64 3200+. Alt går mye raskere ingen tvil om det. Når jeg prøver mine foreldres Socket A pc nå synes jeg den er forferdelig treg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå