fattigstudent Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Hei Jeg kjøpte en ECS 556 hos it24.no i august. I begynnelsen hadde jeg noe trøbbel med å få skrudd på pc'en. Noen ganger måtte jeg holde inn power-knappen i over ett minutt før maskinen våknet til live, men etter noen dager fungerte maskinen fint, dvs. den skrudde seg på med en gang jeg hadde trykket på power-knappen. Etter ca et halvt år begynte jeg å få problemer med strøm-inntaket. Pluggen satt ikke ordentlig i, og jeg måtte vri og vende på pluggen for å få strøm. Fikk i tillegg problemer med nettverksinngangen på samme måte som strøminngangen, og har måttet kile noe mellom tp-kabelen og pulten maskinen står på, for å få nett. Nå er maskinen helt dø. For noen dager siden, fikk jeg ikke skrudd på pc'en på noe vis, og batteriet lades ikke når maskinen er koblet til strømnettet. I går klarte jeg på magisk vis å få skrudd på maskinen og den stod på i noen timer, til jeg var uheldig og dunket borti pulten. Da døde den igjen, og etter det har den ikke fungert. I tillegg har det løsnet en del skruer fra siden av skjermen. Har prøvd å kontakte it24 flere ganger, uten svar. Hva skal jeg gjøre for å få pc'en reparert fortest mulig? Jeg regner med at reparasjonen dekkes av garanti? Takker for hjelp Lenke til kommentar
eivindhg Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 høres ut som dette er slitasjeskader hvis det har skjedd etter så lang tid, og strømtilkobling og nettverkstilkobling er det mest sannsynelig du som har ødelagt. Lenke til kommentar
eivindhg Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 resten av problemene har du vel all rett til å klage på! Lenke til kommentar
fattigstudent Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 Ja.... De naturlige spørsmålene jeg da stiller er: Hvor skal jeg få fikset den? Og hva gjør jeg med it24 når ikke de svarer? Lenke til kommentar
Lightning Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 eivindhg er du forrykt? Hvordan kan du mene at han er skyldig i ha ødelagt nettverkstilkoblingen, strømuttaket og resten?? For meg så høres det heller ut som skikkelig ræva kvalitet på maskina + dårlig skrudd sammen. Er sikkert skikkelig trivelig for han når han spør om hjelp heller å få slengt i trynet at han har ødelagt alt sjøl. Man kan ikke klage på slitasjeskader på så kort tid...er det ikke meninga at han skal kunne lade opp maskina mer en 10 måneder før han må kassere skiten? Nei purr på it24.no om å få fiksa maskina. En maskin til 10 000+ bør jaggu vare lengre enn noen måneder. Mvh Lightning Lenke til kommentar
kayennefetter Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Kjøpte min 556E hos multicom.no. Etter etpar uker klarte jeg kunststykket å snuble i hodetelefonledninga og dermed ødelegge inngangen. Den fungerer men, må finstilles først. Kontakta multicom og fikk fort svar. Imidlertid ville det koste ca 800kr + frakt å få fiksa dette, fordi de mest sannsynlig måtte bytte ut hele kortet der det i tillegg til lydutgangen satt både nettverk, modem og mik. Da kan man nesten like godt kjøpe creative sitt pcmcia-lydkort til 900kr som er tusen ganger bedre enn det innebygde. Strømkontakten kan du nok få skylda for, men powerknappen høres litt suspekt ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå