Gå til innhold

"Pc-ordbok" til ordbøkene i word o.l.?

Anbefalte innlegg

Jeg irriterer meg over at Microsoft virkelig kan glemme alle pc-ordene iWord, PowerPoint, Outlook (Express), Front Page, og slike programmer som støtter ordbok. For til og med enkle ord som e-post er ikke i ordboka. Harddisk, Bluetooth, Ir(DA) GPRS, WAP, og slike ord ligger ikke der. Og Microsoft drivere jo med sånne ord hele tiden!

Så finnes det en ordbok med mange av disse ordene, så jeg slipper å trykke på "legg til i ordliste" hver eneste gang jeg skriver det ord? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke Microsoft Proofing Tools (ordbøkene) oppdateres etterhvert som nye ord dukker opp. Så det spørs om du ikke må vente på neste Office-versjon. Men er det så mye arbeid å høyreklikke på disse ordene og velge "Legg til i ordbok" da? Jeg mener, når du har gjort det en gang pr ord, så behøver du jo ikke tenke mer på det...

Lenke til kommentar
Men er det så mye arbeid å høyreklikke på disse ordene og velge "Legg til i ordbok" da? Jeg mener, når du har gjort det en gang pr ord, så behøver du jo ikke tenke mer på det...

Det er ikke bare ordet, men også bøyninger, flertall og slikt. Da blir et ord til mange. Så da må ordet legges inn mange ganger. Og jeg HATER røde streker :p:)

Hvilken Office versjon har du ?

Hvordan ser jeg det? Husker ikke hvor office cd'en er, så kan det ses på dataen? :)

Lenke til kommentar

Ok, da skjønner jeg at det blir mye mas ja, og røde streker er ikke noe morsomt. Hvis du vil finne ut hvilken versjon du har så kan du bare starte f. eks Word. Så går du til Hjelp ->About Microsoft Office Word. Der står det hvilken versjon du har. De tre siste versjonene av Office heter:

Microsoft Office 2000 (2000)

Microsoft Office XP (2001)

Microsoft Office 2003 (2003)

Lenke til kommentar
Hvilken Office versjon har du ?

Hvordan ser jeg det? Husker ikke hvor office cd'en er, så kan det ses på dataen? :)

start f.eks word. velg "hjelp">"om microsoft word". øverst på den sida du får opp står det kva for ein versjon du har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...