fossie Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Vet dere om det finnes programmer som kan måle belastningen på RAM? Har et program som forsyner seg godt av båndbredden med masse små writes til RAM, og jeg lurer på hvor mye mer jeg kan belaste minnet før det blir en flaskehals i systemet. For CPU finnes jo en enkel greie i Task Manager som viser hvor stor prosent av CPUens sykler som er aktive/inaktive. Jeg er altså ute etter noe tilsvarende for RAM. Såvidt jeg kan se har de vanlige benchmarkprogrammene kun evnen til å måle max-belastning for minnet (latency/båndbredde), ikke hvor stor belastningen er når maskinen jobber. Tips? -Fossie Lenke til kommentar
JimE Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Med samurize kan du overvåke hvor mye minne du bruker til enhver tid. Mulig du må lage en egen config da. Samurize Hovedsiden FantaCx Lenke til kommentar
fossie Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 Mjo, men det ser jeg jo også i Task Manager? Tenker på å måle noe i retning av antall writes til RAM i forhold til hvor den klarer å håndtere. -Fossie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå