darkness| Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Jeg har installert en OKI Okipage 14i nettverksskriver "lokalt" på serveren min som kjører Windows 2003. Den funker fint der og jeg får skrevet ut og alt. Problemet er at når jeg skal legge den til på klientmaskinen så får jeg opp en feilmelding. Jeg søker etter skriveren i domenet (det funker ikke å søke i hele active directory av en eller annen grunn), finner den, men får følgende feilmelding når jeg dobbeltklikker på den: Kan ikke koble til skriver. Du angav enten et ugyldig skrivernavn eller den angitte skriveren er ikke lenger koblet til skriveren. Klikk hjelp hivs du vil ha mer informasjon. I tillegg så får jeg heller ikke til å bruke DHCP på skriveren fullt ut. Den får IP av serveren, men når jeg skal legge skriveren til på serveren så må jeg registrere den med IP-adresse, det hjelper ikke bare å legge til skrivernavnet. Løsninger, noen? (Det første problemet oppstår forresten ikke på noen andre servere i nærheten, så det er ikke skriveren som sliter, det er noe jeg har gjort galt et sted) Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Er det noen spesiell grunn til at du vil bruke DHCP? Alt er enklere med fast IP. Må du bruke DHCP, kan du gå inn i scopet og reservere en adresse til printerens MACadresse. Legg så opp printeren som om den har fast IP. Lenke til kommentar
enden Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Prøv eventuelt å koble opp skriveren som en lokal skriver, men med en egen IP-port Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Prøv eventuelt å koble opp skriveren som en lokal skriver, men med en egen IP-port Jupp, det fungerte her i gården. Noe så ulogisk som å velge på klienten at skriveren er tilkoblet lokalt - ikke nettverk! Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 (endret) Prøv eventuelt å koble opp skriveren som en lokal skriver, men med en egen IP-port Det er det jeg har gjort. Grunnen til at jeg bruker DHCP er fordi jeg vil ha fleksibilitet slik at jeg ikke må lage haugevis av reservasjoner (hvis jeg hadde hatt mange skrivere). Jeg tror uansett ikke det hadde funket dersom jeg hadde brukt reservasjon eller stastisk ip heller.. virker som om det er noe annet som er galt Edit: Ser ut til at enten så trengte serveren en restart, eller så var det dns-problemer som forårsaket feilen. Endret 30. mai 2005 av darkness| Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå