Gantzo Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Jeg har planer om å kjøpe en dual opteron 246 2Ghz men lurer på om den nye X2 cpuen er kraftigere?? Noen ideer? Lenke til kommentar
Mr.Hamburger Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Det er rimeligere med en X2 (s-939) siden Opteron (s-940) trenger register minne som er mye dyrere og har dårligere ytelse. + At X2 har litt bedre ytelse Lenke til kommentar
Gantzo Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 Jaha, Tja kanshe det blir en X2 4800 på meg da Lenke til kommentar
fossie Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Du får større minnebåndbredde med dual Opteron da, ettersom du får to minnekontrollere som kan herje med minnet. Forutsatt at du kjøper hovedkort med to minnebanker da (koster fra 2620,-). Mener å ha sett noen tester som målte minnebåndbredde på 10GB/s for dual Opteron. Så det kommer vel an på om du trenger masse minnebåndbredde (Opteron) eller litt raskere aksesseringstid (939 X2). Uansett blir vel Opteron dyrere tenker jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå