Prytz. Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 (endret) Jeg skal ha ny skjerm. Driver hovedsakelig med bilde- og videoredigering. Pga oppløsning valgte jeg å gå opp til 20". Men anbefales widescreen eller 4:3? La merke til at 2005FPW har kun s-video som tilkoblingsmulighet? Hva er hensikta med det? Taper man ikke kvalitet på slikt? Hvilken skal jeg ta? La også merke til at prisen er falt til 4998,-. Er dette ink. eller eks. mva? Et siste spm: Hvor mye større er en 20" LCD enn en 20" CRT? Takk for alle svar! Endret 27. mai 2005 av The_Prytzinator Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 (endret) skjermoverflaten er vel i overkant av 1" større.. Du får da vel kobla til DVI og VGA på 2005FPW... Noe annet kan jeg ikek tro.. 4998 er inkludert mva.. og jeg hadde kjøpt, og skal kjøpe 2005FPW.. Endret 27. mai 2005 av Andreasfe Lenke til kommentar
Prytz. Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 (endret) Ja, går jeg og STERKT ut i fra! Var bare det at det sto grensesnitt: s-video på hw prisguide. Men på dell sine sider står det "Inputs : Analogue / Digital / S-Video / Composite" Men finner ikke dimensjonene til 2005FPW. Dette er ganske viktig for meg grunnet mitt pcbords oppbygging. Noen som aner hvor bred/høy den er? Endret 27. mai 2005 av The_Prytzinator Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 http://accessories.euro.dell.com/sna/Produ...k=&refurbished= Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Personlig ville jeg gått for widescreen om du skal ligge noe betydelig inn i en ny skjerm, men dette er jo selvfølgelig helt avhengig av personlig smak og bruksområde. Jeg tror dog at det bare er snakk om tid før 4:3 skjermer blir helt "ut" sånn som det er i ferd med å bli med TV'er. Jeg har ikke nøyaktige specs til deg, men du kan renge med å få ca en ekstra tomme synlig skjermoverflate på en LCD i forhold til en CRT av samme oppgitte størrelse. Altså 20" LCD = 21" CRT. Husk dog at dette er diagonal-målet, så en widescreen 20" er ikek like høy som en 4:3 20" f.eks. -Stigma Lenke til kommentar
ExizHW Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Jøss, dette synes jeg var en bra pris! Nesten så jeg vurderer å kjøpe den istedetfor en 19" til et par hundrelapper mindre. Noen som har erfaringer med den? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Veldig mange tester på denne. Sjekk Anardtech. kort og godt så sies det å være en veldig bra skjerm på alle områder i forhold til andre LCD. -Stigma Lenke til kommentar
Prytz. Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 Jøss, dette synes jeg var en bra pris! Nesten så jeg vurderer å kjøpe den istedetfor en 19" til et par hundrelapper mindre. Noen som har erfaringer med den? Søk på den så finner du haugevis med specs Tror det blir 2005FPW. Liker widescreen. Og når jeg driver mye med redigering er det det eneste rette valget! Fant forresten ut at bredden er 47,2 cm som er akkurat passe til mitt pc-bord. Var litt redd for det den dagen jeg kjøpte hjørnePCbordting. Men det gikk jo bra det og! -Håvard Lenke til kommentar
Prytz. Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 Men det er en ting jeg stusser på: 2005FPW er 2,4 cm lengre enn 2001FP, mens 2001FP er 6 cm høyere. Hvorfor skal jeg da velge widescreen? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 totalt sett vil en widescreen gi littegrann mindre total skjermoverflate i forhold til 4:3 med samme antall tommer i digonalen. Enkel matte sier deg at diagonalen vil bli større i forhold til total areal jo større differanse det er mellom høye og bredde. Hvis alt du skal ha er maksimal skjermoverfalte, så blir det vel 4:3 modellen, men ærlig talt så er det da mange mye viktigere faktorer å ta hensyn til enn et par skarve cm^2 mer i fysisk skjermstørrelse. Widescreen er mye bedre tilpasset ditt faktiske synsfelt, har mer faktisk skjermareal (flere pixler), gjør at du kan se film osv. uten å kaste bort deler av skjermen på letterboxing, og gir deg en definitiv bonus i alle spill som støtter widescreen pga. du får bredere synsvinkel. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå