alexander_ols1 Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Jeg har en gangske grei Dell Inspiron 8100 - m 1ghz prosessor. 30 GB harddisk. 32mb skjermkort og 512 mb minne. Det som skjer er at etter oppstart og innlogging i XP, så fryser bildet seg etter noen få sekunder og maskinen restarter. Jeg har formatert harddisk og lagt inn xp på nytt. det virker som om det er en feil med skjermkortet (har fått noen feilmeldinger, bl.a bluescreen) Håper på noe hjelp etter eller annet sted. Med hilsen alexander ps. Har vært i kontakt med Dell 4x ganger og det er samme mølle av spørsmål hver gang, uten at det hjelper. I tillegg sier de at en evnt reperasjon vil koste mer enn en ny maskin... Lenke til kommentar
toennes Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Får du fortsatt feilmelding/bluescreen dersom du starter pc'en i safemode/VGA ? Lenke til kommentar
alexander_ols1 Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 det er ikke alltid jeg kommer så langt en gang, før skjermen blir svart, akkurat som om strømmen til slkermen forsvinner etterhvert.. men ja skjermen fryser seg uansett hvilken modus jeg er i. Jeg får ikke alltid bluescreen, den kun restrater seg selv Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Har en Acer her som er slik, men den viser ikke bilde i det hele tatt... På en eller annen måte har BIOS blitt korupt. Kanskje det er noe lignende på din maskin også? Evt VGA-bios. Har du mulighet til å åpne pc'en å se om ledningene sitter fast? Lenke til kommentar
alexander_ols1 Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 ja har åpnet hele greia og blåst ut det som måtte være av støv i en så innesluttet enehet. Jeg har og koblet av skjermen, dvs kun ledningskoblingen og satt den inn igjen, men ingen foradnring skjedde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå