terrax Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 (endret) Er det noen som har noen gode tips til hvor jeg kan få tak i en bitteliten lampe som kan kaste et lysskjær over selve tastaturet når jeg f. eks. sitter og spiller i mørket? Synes det er artigst å spille i mørkt rom, men da ser jeg liksom ikke tastaturet (må av og til myse på det for å lokalisere bestemte knapper som jeg ikke vanligvis trykker på).. Jeg har sett at Clas Ohlson har en lampe til laptoper som kan koples via USB, men jeg er egentlig ute etter noe som kan koples i strømnettet da det er for langt fra PCen til tastaturet til at den løsningen funker for meg (har stasjonær PC). Har noen vært borti noe sånt før? Gjerne konkrete tips om mulig Endret 27. mai 2005 av terrax Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 (endret) Kjøpte en lampe på bohus som kobles til usb porten. Leverte den tilbake fordi lyset ble for svakt til normalt bruk. Tror at det kan være midt i blinken for deg. Til den fikk du også kjøpt en trafo for tilkobling til strømnettet. Endret 27. mai 2005 av Orjanp Lenke til kommentar
explore Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Lys som kan bli reflektert på skjermen er ikkje ergonomisk og kan føre til hodepine. Vil ikkje annbefale deg å bruke ein lampe slik. Å spele i mørke er heller ikkje bra for augene. Berre eit tips Lenke til kommentar
trex Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Jeg kjøpte en Targus lampe på Lefdal. Den fungerer ypperlig. Er ett år siden nå da... Den var USB med led-lys og drar nesten ikke strøm. Konsentrert og hvitt lys. Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Kjøp deg heller et tastatur med bakgrunnsbelysning Her er en link Lenke til kommentar
terrax Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 Takk for alle svar; Orjanp - Jeg skal sjekke den lampa neste gang jeg er innom Bohus. Bra at det fantes en 240V-omformer til den explore - Lampa ville stått såpass lavt at den neppe ville ha forstyrret skjermbildet spesielt. Uansett så har jeg en LCD-skjerm, så det ville ikke reflektert noe, bare i verste fall blitt litt "duset". Er klar over at det ikke er så bra for øynene med slik spilling, men i alle fall i enkelte spill, opplever jeg at det er best å spille med lite belysning. Advarslene er i alle fall notert trex - Etter det jeg skjønner var det en USB-lampe du refererte til.. Jeg ser for meg at en USB-lampe ikke har noe spesielt lang ledning, men mulig jeg tar feil - kan du utdype noe om dette? (om hvor lang ledningen er fra lampa til USB-kontakta) Millmax - Takk for linken, men tror egentlig ikke det er aktuelt med et nytt tastatur. Så litt kult ut i mørket, men syns det var litt grellt når rommet var opplyst.. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 sorry men fant denne usb lys til 100 kr http://www.miss-gadget.net/product_info.ph...&products_id=83 Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Jeg har hvite kalde katoder montert under skjermene mine, slik at jeg ikke kan se de, men de gir en behagelig glød utover skrivebordet og veggen bak skjermene... Synes det er veldig godt for øynene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå