Gå til innhold

mp3 rip og ubuntu

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke Soundjuicer til å rippe cd'er i mp3-format. Fra diskusjoner i ubuntuforum får jeg heller ikke fullgod hjelp. Har etterhvert klart å rippe i mp3-formatet, men med 1,2x speed og 3x speed ved å sette noe "panic-" greier til null. En uakseptabel hastighet. Fikk spillt de av under ubuntu men ikke på mp3-spilleren. På Fedora gikk rippingen i en fei bare man hadde lagt inn gstreamer-plugins. (Dette er også gjort i ubuntu)

Ikke Ogg meg, spilleren er ikke Creative nok til å spille av annet enn mp3 og wma :(

Noen som har fått orden på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker Audiograbber og på min maskin ripper jeg på mellom 15-20X, men dette kan stilles inn manuelt hvis ønskelig. Encoder til mp3, wma og ogg i tillegg til at den støtter eksterne encodere hvis du etterhvert ønsker andre formater. Verdt å prøve og det beste av alt: Nå er audiograbber blitt gratis!

edit: ups, så litt sent at dette lå under linux. Mulig det ikke funker like greit der.. :whistle:

Endret av Mozze
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hva som er problemet med liten hastighet når man ripper, jeg bruker grip: ripper med cdparanoia og encoder med flac (<3), resultatet er fullt spillbart på xmms og min creative muvo mp3-spiller (hvis jeg konverterer til mp3 med lame).

EDIT: med cdparanoia (med paranoia) får jeg 3-2x.

Endret av ratix
Lenke til kommentar

uten paranoia får jeg hastighet 3x. Problemet med så lav hastighet er at det tar 20 minutter å rippe en cd. På Fedora Core 3 tok det 3-4 minutter med perfekt resultat, både spilling på maskinen og på mp3-spilleren.

Lenke til kommentar
uten paranoia får jeg hastighet 3x. Problemet med så lav hastighet er at det tar 20 minutter å rippe en cd. På Fedora Core 3 tok det 3-4 minutter med perfekt resultat, både spilling på maskinen og på mp3-spilleren.

Du kan trøste deg med at det tar lengre tid å encode med flac (--best) enn å rippe med paranoia (2x). Det ser ikke ut som problemet ditt er alvorlig, minimer grip og spill et spill ;)

EDIT: hvis du virkelig ikke vil ha noen form for feilsjekking så bytter du ripper med cdda2wav, den bør være raskere.

Endret av ratix
Lenke til kommentar
With Sound Juicer, I can rip, no problem, but 256bit is way to much, the Mp3 files is around 9MB in size, and that is overkill.

Fyren har ikke sans for kvalitet...

EDIT: Øh, det er ikke tilfeldigvis du over? :p

Endret av ratix
Lenke til kommentar
Du kan trøste deg med at det tar lengre tid å encode med flac

Vel jeg har vel ikke så god tid. En lydbok på 14 CD'er tar litt tid med 1,2x speed...

Har lest at dette er Hoary-spesifikk greie. Warty skal visst være normal. Ved å slå av autoplay på cd-rom'en kommer hastigheten opp i 10x.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...