erikstein Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Det nærmer seg tid for et lite cpu bytte og jeg har planer om å bruke min socket478 plattform frem til sin død engang i 2006 Derfor tenkte jeg å oppgradere til en 1,6Ghz P-m "sonama" cpu sammen med en Asus konverter som finnes til dette hk'et. Har lest at denne cpuen "kan" klare 2,4Ghz @ 800Mhz FSB noe som gjør den til en kraftig liten kar for lite penger. Har i dag følgende oppsett som jeg vil beholde.. Asus P4C800-E Dlx 4xtwinmos pc3200 cas2.5 (2Gb ram) Jeg vet at rammen ikke er "rå", men jeg betaler ikke flere tusen kroner for 3% ytelsesøkning som kun er synlig på benchmarkprogrammer, derfor denne rammen. Den har forresten fungert ypperlig. Så ove til selve saken...er det mulig å kjøre en slik overklokking av cpu'en? Jeg er helt blank på overklokking og ønsker noen innspill fra dere som har litt mer peil enn meg... Eventuelt hvor langt kan jeg komme med den lille stock kjøleren som følger med originalt til cpu'en? Noen som vet om det er mulig å bruke en annen kjøleløsning? Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Anbefaler deg å lese her. Her er det endel som har testet det, inkludert meg http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=417441&hl= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå