Gå til innhold

Hvordan rengjøre tastauret på best mulig måte?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg rengjort mitt Microsoft natural keyboard. Turte ikke å gjøre det med Keysonic El keyboardet mitt, ettersom det faktisk er et EL keyboard.

Mye arbeid, (brukte ca 2 timer) men det ble skinnende rent.

Plukket det ganske enkelt fra hverandre i alle sine enkelte bestanddeler (det var mange)

Brukte en oppvaskbørste og zalo + rent vann. En stk hårføner og noe tørkepapir.

Så enkelt kan det faktisk gjøres!

Husk å ta nærbilde av tastauret først, sånn at man vet hvor tastene skal sitte i tilfelle det skulle bli et problem.

Lenke til kommentar

en boks med trykkluft er det eneste jeg bruker.

hadde en slik 'tastevasker' for en tid tilbake (ser ut som en flat q-tip), men skumgummien som utgjorde vaskeoverflaten gikk i oppløsning og det så ut som jeg hadde knust cheesedoodles over tastaturet.

hvorfor noen tastatur ser ut som rene griseriet forstår jeg rett og slett ikke...greit nok noe fett, olje og svette vil overføres, men dersom tastaturet blir skittent, så er det kanskje ikke bare tastaturet som bør vaskes i ny og ne.

skulle det derimot være nødvendig med en vask, så ta det en tur innom dusjen og sørg for grundig lufttørking

Lenke til kommentar
Da har jeg rengjort mitt Microsoft natural keyboard. Turte ikke å gjøre det med Keysonic El keyboardet mitt, ettersom det faktisk er et EL keyboard.

Hva mener du med EL keyboard?

Har hørt om at det finnes 2 typer tastatur, noen som består av et plastikklag og noen med "kretskort" (tror det er det det heter :ermm: , eller?).

Kan noen gi meg litt mer info. ang. dette?

Lenke til kommentar

Hvis man mot formodning skulle få masse dritt og møkk sittende fast under tastene på en bærbar... Hvordan ville dere gå frem for å fjerne dette ?

(Ja, dere gjettet riktig, jeg har spist mat mens jeg sitter ved bærbaren :p)

Ikke å anbefale btw. Tastene mine er seige og tunge nå

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har fått et tastatur som er ca. 7 år gammelt som jeg nesten syns er bedre enn det jeg har nå. Det er et Logitech. Det som er problemet er at det har blitt misfaget med årene, og er nå ganske gult. Noen som vet hva jeg kan bruke for at tastaturet skal bli hvitere og finere?

Ha alle tastene nedi klorin, kanskje virker det?

Flere forslag?

Lenke til kommentar

Eg bruker en Antistatisk skum rens.

Spray på, vent til skummet begynner å forsvinne og tørk av med en klut eller tørkepapir.

Fjerner fett, olje, gulning etter nikotinfingre og mye anna.

Tror eg fikk tak i boksen hos Julius Maske, men de fleste har lignende produkter.

Lenke til kommentar
Eg bruker en Antistatisk skum rens.

Spray på, vent til skummet begynner å forsvinne og tørk av med en klut eller tørkepapir.

Fjerner fett, olje, gulning etter nikotinfingre og mye anna.

Tror eg fikk tak i boksen hos Julius Maske, men de fleste har lignende produkter.

Funker det også med sitrusrens, tror det er 3M som lager det? En slags spray som lukter veldig godt og den fjerner bla. olje, fett osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...