Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Super bredbånd til oss i rogaland!!! 2 - 10 MBPS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bor på Gausel (Stavanger) nå, og kan ikke se hvordan fiberlinjer på Sola, Bryne og Hundvåg skal kunne hjelpe meg i første omgang...

Jeg håper selvfølgelig at Lyse får dette til og gir Telenor skikkelig konkuranse ellers i fylket også. Nå er jeg ganske skeptisk til pilotprosjekter da.

Vet ikke helt hvorfor, men det kan ha å gjøre med at naboen på 55år fikk VDSL pilot linje, og ikke jeg.

:cry:

(naboen bruker ikke pålangtnær mulighetene i vdsl, mens jeg derimot hadde sugd til meg den båndbredden jeg hadde fått)

d

Lenke til kommentar

Vet vel egentlig ikke om det er en bakdel engang.

Det at de er obs på at de må gjøre lønnsomt arbeid er viktig. Ikke minst med tanke på fremtidig service og kundebehandling.

Hvis de hadde gravd om bare 10% hadde vært interessert, hadde jeg blitt mere skeptisk. Det hadde luktet kortsiktig glede, og ikke fremtidsrettet.

Bare se på Bredbåndsfabrikken som pent ble nødt til å retardere... Deres hindring ble aldersgjennomsnittet i borettslagene, og interessene til dem som satt i styret.

Markedet til Bredbåndsfabrikken er jo egentlig enormt. Problemet er at det er styret i borettslaget som avgjør om borettslaget skal ha kabel... I styret sitter det som regel folk som ikke ser nytten i "båndbredde".

Hvis nå Lyse har gjort skikkelig arbeid, får den kundemassen de må ha, ikke har driti seg ut i budsjettarbeidet osv, osv, så kan dette se svært lyst ut for fremtiden.

Ingenting er bedre enn at et opparbeidet monopol får konkurranse.

Lenke til kommentar

Cool skrev (2002-07-16 23:24):

Jeg bor i Nord-trøndelag og her har vi ikke bredbånd (iriterer meg noe sinsykt). Skjønner ikke hvorfor de skall prioritere sør-norge først bestandig.

Enkelt forklart, De trenger mange kunder for å få inn penger så du kan få om en stund. De kan vel ikke begynne med en plass med få innbyggere vel

[ endret av Kjetil Lura den 2002-07-17 00:59 ]

Lenke til kommentar

For 1/2 år siden bodde jeg på Hundvåg i Stavanger. Jeg ble litt gla når jeg da skulle flytte til Stavanger, for da kunne jeg skaffe meg ADSL fra nextgentel(endelig), men nå bare et halvt år etter(nå) så kan han som kjøpte det gamle huset mitt få 10Mbits fra Lyse. Gjett om det plager?!?!?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-17 09:12, ZerBox skrev:

For 1/2 år siden bodde jeg på Hundvåg i Stavanger. Jeg ble litt gla når jeg da skulle flytte til Stavanger, for da kunne jeg skaffe meg ADSL fra nextgentel(endelig), men nå bare et halvt år etter(nå) så kan han som kjøpte det gamle huset mitt få 10Mbits fra Lyse. Gjett om det plager?!?!?

Gjett om det plger meg at jeg bare er 500-1000 meter unna et område der ADSL er tiljengeligt, men neeeida. Det er kjipt det! :evil: *hir* *hir*

Så du er heldig :sad:

Lenke til kommentar

Arg, jeg flyttet fra Hundvåg til Gausel for 2 uker siden *angre angre*!

Har bodd der i 20 år, og når man endelig får et skikkelig tilbud, så stikker jeg :sad:

Har da hatt 1 Mbit der i et år, og her på gausel har utleieren vdsl, så jeg får gratis tilgang via wlan :smile:

Sindre

Lenke til kommentar

"Hun forteller at selskapet samarbeider med Cisco og flere andre store partnere, blant annet for å lage et system for avspilling av filmer som hindrer piratkopiering."

snakk om å priotere sakene sine..

men det er jo kjempe det da at flere kraft værk har begynt å gjøre noe fornuftigt.. :smile:

Lenke til kommentar

Hei

2 til 10 mbit internett forbindelse har BKK (strøm leverandør i Hordaland) levert i 1 1/2 år her i Bergen.

Har selv en 2 mbit linje som jeg betaler 430 kr måneden for.

De garanterer for minimum 2 mbit, men jeg ligger rundt 5 mbit.

Hilsen

Trond

Lenke til kommentar

Når det gjelder telefonidelen så mener jeg det også er slik at man blant annet ikke betaler noen ting for samtaler til andre "Lyse" kunder !

Etterhvert som de forhåpentligvis får kunder så vil jo også dette være et godt tilbud !

Det er forresten et godt arbeidsmiljø i Lyse - Jobber i Nett avdelingen. (like utenfor Sandnes - ikke langt fra Austrått)

Håper de får dette til :smile:

Oppdatert :

http://www.lyse.no/produkter/bredband/

- Mer informasjon på lyses egne hjemmesider :smile:

"... enjoy the ride with a great deal of pride ..." :grin:

[ Denne Melding var redigert av: alaruz på 2002-07-18 11:36 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...