Gå til innhold

AMD eller Intel, spilling og pris/ytelse vurdering

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
hehe.... hvor lenge lever denn tråden?

Generell oppfatning;

AMD til spill

Intel til media coding

AMD bedre pris/ytelsesmessig

Ja.. hvor lenge lever denne tråden?

Og hvorfor er det så vanskelig å søke/"lurke" litt rundt på forumet først? :)

Ellers støtter jeg svaret jeg quoter...

Det er vel nå liten forskjell pris vs. ytelse på sammenliknbare Intel/Amd-CPU'er.., men AMD er nok generelt noe billigere ja..

SLik var det ikke før...

Da var AMD billig og Intel svindyr.. eller husker jeg feil nå? :)

Lenke til kommentar

AMD har generelt sett bedre ytelse i spilling, men ikke altfor mye å rope hurra for. Intel derimot, liker å gjøre de samme beregningene om og om igjen og er derfor litt bedre til encoding og sånt.

Det som er nevnt ovenfor, kommer av pipeline-oppbygningen. Mens AMD har en kort og bred pipeline, så har intel en lang og smal. Dette fører til at intel sin er laget for høyere fart, men er derimot sårbar når den må begynne på nye beregninger fordi da må den slette alt den drev med noe som tar ekstra lang tid fordi pipelinen er så lang. Encoding er derfor en ting intel-prosessorer liker, fordi da kan den gjøre de samme beregningene om og om igjen uten å slette og intel kan derfor dra nytte av sine mange MHz i forhold til AMD. Men spilling derimot, innebærer mange forskjellige kalkulasjoner og der drar AMD nytte av at de har en pipeline som fort kan omstille seg og scorer derfor høyere enn intel der.

Føl dere frie til å rette på enkelte ting jeg har sagt feil, så jeg ikke forvirrer folk her.

Det skal være en artikkel her et sted om dette...

Lenke til kommentar
average.png

Bare billig CPUene, men en pekepinn

Utrolig missvidende at du ikke tar med hva slags applikasjon dette gjelder. Hvis dette skal være en slags gjennomsnittlig tabell for mange applikasjoner, så er den totalt ubrukelig.

Lenke til kommentar
RiFkinD_ Skrevet: 27/05/2005 : 13:33 

bmw eller audi ?

Det valget er jo selvsagt... hadde det bare vært så enkelt...!

Men trådstarter, som det er nevnt vil du ved og søke finne flere hundre tråder som tar opp dette temaet. De begynner stort sett i samme sømmelig former som denne også, før det dreier over i temperatur og strøm kranglel, ispedd en dose 64Bits vs HT, klokkepotensiale osv osv, og ender som regel i personangrep som har lite med cpu kraft og gjøre i det hele tatt...

Og noe særlig mye mer fornuftige svar enn det allerde har kommet frem her får du neppe. Det er forskjell på Intel og AMD, begge har sine sider. Les heller reviews på nettsider om du ikke har mer konkrete spørsmål ifht cpu. Spørsmål av typen hva er best blir det vanskelig og trekke noen objektive slutniger av å spørre om her.

He he, det er mitt tips, men blir mye artig lesing av disse trådene da :p

Lenke til kommentar
dette vet vi jo , ingenting slår AMD til spilling.............

Sjekk her og revurder det utsagnet.

Ja, Dothan er neon interresante CPU'er, og får meg til å lure på hvorfor Intel ikke har brukt denne til annet enn bærbare prosessorer :hmm:

Uansett, begge prosessormerkene er gode, og de har sine fordeler og bakdeler.

Jeg foreslår at du setter deg ned og tenker over hva du skal bruke pc'en din til, og deretter som sagt søker etter reviews.

Lykke til med valget uansett ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...