_coldfusion_ Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Har nettopp byttet ut mitt gamle ti 4200 med et 6600gt fra elkjøp. Forsto det slik at det bare var å plugge det inn, så skulle alt virke. men nei... Prøvde å kjøre 3dmark 03/05 men etter 20-30 sek frøs bilde og resten av maskinen. Har prøvd noen spill også med samme resultat. Noen som vet hva dette kommer av? temp ligger på 39/28 idle. maskinvare: asus kt3 ultra 4x agp xp 1800+ 756 ram Lenke til kommentar
viper44 Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Først: Har du plugget i strømkontakten til kortet? Har du avinnstallert gamle drivere og lagt inn de nye? Lenke til kommentar
Advancer Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 (endret) Her er det vel flere ting du bør gjøre / sjekke: - Oppdatere alle mulige drivere (hovedkort / lydkort / nyeste nvidia driver?) - Er bios på HK oppdatert ? - Oppsett i bios: er innstillingene for skjermkortet OK ? - Sjekk at driver innstillingene er default og sjekk i windows hva AGP står på (2x,4x) Det jeg kommer på akkurat nå. Sikkert noen som har noe mer. Håper du fikser det. //Advancer edit: nvidia sine drivere passer til alle deres skjermkort, så alt du trenger å passe på at de er siste versjon. Endret 27. mai 2005 av Advancer Lenke til kommentar
_coldfusion_ Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 strøm kontakten er koblet i ja. når d gjelder driverne så har jeg spurt tidligere på forumet om dette, med tanke på at det gamle også var et nvidia, skulle det ikke være nødvendig å slette de gamle driverne. Men kan jo prøve det også. (hva het det programmet igjen?) bios, hk, og alt er oppdatert. Har ikke så mange innstillinger i bios for skjermkortet. har prøvd med 4x agp og auto. hva er forresten fastwrite? takker for alle svar! Lenke til kommentar
Advancer Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 (endret) Fast Writes: "Fast-writes. In an ideal world Fast writes support is a great thing to have Ticked – it allows the CPU to send data to the Graphics card without having to go through RAM, making it a far more optimal approach. That said in reality most benchmarks done on this have shown it to be of little actual benefit, in some cases performing slower, not mention on other systems it causes stability problems. As a result you might want to run a few benchmarks before choosing whether or not to leave this enabled or not." Techspot Så det er ingeting å vinne på å ha Fast Writes på. Det øker bare faren for problemer, så Fast Writes disabled er tingen //Advancer edit: med andre ord, prøv med Fast Writes disabled. edit2: Det programmet til å avinstallere drivere med heter DriverCleaner. Endret 27. mai 2005 av Advancer Lenke til kommentar
emacoolit Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 De to enkleste måtene å avinstallere et skjermkort på (i operativsystemet, FØR man tar skjermkortet ut av PC´en), er: 1. å gjøre det i "Legg til/fjern programmer" i kontrollpanelet, ved å avinstallere nVidia/ATi sin programvare 2. å åpne "System" i kontrollpanelet, og "Enhetsbehandling": avinstaller skjermkort DriverCleaner fungerer sikkert greit dersom du skal fjerne drivere som er skjult i systemet. Lenke til kommentar
_coldfusion_ Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 har sletta alle driverne nå, og lagt inn de nye. men samme problemet enda. Lenke til kommentar
Advancer Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Har du slått av Fast Writes da? Jeg hadde et 6600GT for 2 mnd siden og Fast Writes disabled hjalp, men det var noe galt med kortet (kjøleribba var såvidt i kontakt med gpu + en tyggegummi klase av kjølepasta satt imellom) så skaffet et annet kort istedet. Er det en åpen slot mellom skjermkort til neste kort? Får det nok luft ? Se etter at vifta går rundt. Og du bør se på denne tråden her: 6600GT problemer GL //Advancer Lenke til kommentar
_coldfusion_ Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 (endret) Jepp, har prøvd med fastwrite både på og av. men problemet vedvarer. har ingen andre kort ved siden av agp'en, så den skulle få nok luft.. Endret 27. mai 2005 av _coldfusion_ Lenke til kommentar
_coldfusion_ Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 noen som har en løsning? Lenke til kommentar
_coldfusion_ Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 kan det være at hk bare støtter 4x agp..? spurte om det på forumet før jeg kjøpte kortet, og alle var enige om at det skulle gå bra.. men på elkjøp sine sider sto det at man måtte ha 8x agp. Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Gå på hjemmesiden til Nvidia. Der står det noe om dette. Lenke til kommentar
_coldfusion_ Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 om hva? link? Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Sorry. Var litt rask der. Fant link om noe lignende på siden til Leadtek : http://www.leadtek.com.tw/eng/support/faq/...tion_122304.pdf Har selv problemet med at skjermen fryser i Swat4. Dette skjer hvis jeg har stilt oppløsning og detaljer alt for høyt. Lenke til kommentar
_coldfusion_ Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 kjører 1024*768 som ikke burde være for høyt... den siden du viste til gir jo løsningen på et annet problem, har ikke k8 hk heller.. dette begynner å gå meg på nervene.. ingen som vet? Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Den linken var noe jeg fant tidligere, da jeg selv kjøpte kortet du har. Kan jo være samme løsning på forskjellige problemer. Maskinen min ville ikke starte med det kortet innstallert, selv om det fungerte i en annen. Leverte det inn på Elkjøp og kjøpte Radeon. Null problem med det. Lenke til kommentar
_coldfusion_ Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 har prøvd det nå, men ingen endring. jeg blir gal!! Lenke til kommentar
bekkalokk Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Hvor kraftig er strømforsyningen din da? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 (endret) det kan jo være at den pci-e to agp broa ikke funker som den skal med bare agp 4x hk...noen ganger er det utrolig hva som kan forårsake problemer edit: utrydda leif Endret 27. mai 2005 av Spirre Lenke til kommentar
_coldfusion_ Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 400w det kan jo være at den pci-e to agp broa ikke funker som den skal med bare agp 4x hk...noen ganger er det utrolig hva som kan forårsake problemer d betyr i praksis at d ikke funker med det hk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå