iBook Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Jeg har vel nå funnet ut at det er nødvendig for meg å ta lappen, særlig med tanke på framtidig jobb. Siden jeg bor i by og er en ivrig syklist har jeg ikke tatt meg bryet med å lære meg å kjøre bil tidligere. Det jeg imidlertid har funnet ut er at man må ta et kurs på trafikkstasjonen før jeg kan begynne å øvelseskjøre. Fikk først vite at jeg slapp siden jeg er eldre enn 18 år, men på trafikkstasjonen sa de nå at også jeg må gjennom dette. Så mitt spm: jeg har nemlig hørt at dette forkurset for det meste går ut på å lære at man ikke skal kjøre for fort, og vise respekt for trafikkreglene. Andre som har fullført dette kurset, og stemmer dette? Må jo si at jeg tror mange 18-åringer trenger et slikt kurs før de slippes ut i trafikken, men for min del høres dette totalt unyttig ut. Jeg vet nemlig at trafikkreglene skal overholdes. Men må man, så må man (3000 kr rett ut av vinduet..) Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Tja. Sikkerhetskurset var vel kanske den delen som var mest lærerik. Resten av kurset var for det meste å lære å vise respekt for fotgjengere osv. Egentligt 3000 ut av vinduet ja.. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Vel, man kan mene akkurat hva man vil, men det fritar deg ikke. Man blir nok bare nødt til å bite i det sure eplet... Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Tja. Sikkerhetskurset var vel kanske den delen som var mest lærerik. Resten av kurset var for det meste å lære å vise respekt for fotgjengere osv. Egentligt 3000 ut av vinduet ja.. Det er helt rett! Jeg betalte bare 2300kr da men fortsatt veldig bortkastet. Men må man så må man! Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 1800 betaler jeg, nå etter sommerferien for det grunnkurset.. Er 19, snart 20 år og håpte jeg hadde sluppet dette... Var det ikke også en regel som sa at: Begynner man på lappen før den og den datoen, trenger man ikke det trafikale grunkurset ? Jeg har jo hatt 2 kjøretimer i 2001/2002 (tilbud vi fikk igjennom et valgfag på skolen (bilføreropplæring) og burde derfor slippe dette... Lenke til kommentar
VP Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Trodde det var slik at hvis du var fylt 16 før 01.07.2003 og begynte føreropplæringen før 01.01.2005 unngikk du dette. Men når du ikke begynte opplæringen før 01.01.2005 måtte du ta dette uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå