Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Clarkconnect båndbreddebegr. virker ikke

Anbefalte innlegg

Nå skjønner jeg ingen ting. Har server stående med to nettverkskort. Det ene går til switchen som fordeler til maskinene i huset. Det andre går til adsl ruteren. Kjører serveren i gateway modus. Når jeg f.eks. setter båndbreddebegr. til 50 kb/s.

så kjører maskinen 192.168.1.5 likevel på full guffe på speedometeret på itavisen.no. 192.168.1.5 er koblet til switchen. Hva er feil her da? Har restartet serveren, men ingen endringer.

Endret av Sire
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er ikke ADSL routeren som deler ut IPer vel?

Du har deaktivert DHCP på ADSL routeren sånn at det er serveren som deler ut iper

Fant feilen nå: Måtte spesifisere vert på den spesifikke ipadressen.

Her blei det sirup gitt :p

Lenke til kommentar

Har sliti som bare f%¤#& i en hel uke med CC3 Home edition nå...

Har NGT som ISP, og det byr på problemer. Har satt Netopia'en min i pass-through modus, slik som så fint beskrevet på denne siden: http://www.ntavados.net/guide/ngt

Alt fungerer tilsynelatende OK i noen timer, før jeg må reboote CC for å komme på nett igjen. Har prøvd å få tips på forumet til clarkconnect.org, men fåreløpig uten hell. Noen her som er eksperter?

For mer info om problemet, se denne tråden (jeg er bib_ak): http://www.clarkconnect.org/forums/showfla...sb=5&o=&fpart=1

Lenke til kommentar
Har sliti som bare f%¤#& i en hel uke med CC3 Home edition nå...

Sikker på at det er CC som er problemet?, mener og ha lest flere som sliter med lignende problemer når de prøver og unngå den latterlige tvangstrøya NGT tinger på sine kunder og gjør slik som du har med modemet.

Lenke til kommentar

Nei, sikker er jeg langt i fra. Først var jeg temmelig sikker på at det var Netopia'en, men nå tror jeg det er kommunikasjonen mellom Netopia - CC.

Jeg kan nemmelig holde liv i Netopia'en hvis jeg kjører et par reboot's på CC i døgnet :ohmy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...