Gå til innhold

Modde på kabinett, Prosjekt Méndel

Anbefalte innlegg

Sry Bump, men her er planene fremover ;)

På jobb her tidligere denne uka printet jeg ut et ark med flammemønster, brukte kopimaskinen for å forstørre dette.

Det jeg nå skal gjøre er å klippe eller skjære (Sikkert lettest) dette ut, Skal så plassere det over sidedøra og se om det passer.

Om dette passer skal jeg finne ut en måte å merke dette opp uten å ødelegge lakken, etter dette teipe rundt merkene med veldig smal markeringstape, dette skal gjøres 2-3 ganger for å få litt høyde. Dermed etterpå skal jeg bruke bredere maskeringstape og teipe over resten. Dette for å ikke søle lakk over det hele ved lakkering.

Når alt er teipet over og jeg har sjekket at det ikke kan lekke inn noen steder annet en der det skal være skal jeg lakkere. Eneste problemet er at jeg ikke har orange og rød lakk tilgjengelig atm, så jeg må på mandag stikke innom den lokale europris og finne dette.

Derfor vil jeg i morgen etter at jeg har ordnet med sidedøra begynne å lakk Bassen min (PS. Ble litt forvirring forrige gang med SUB) Den ser atm slik ut:

SUB.JPG

Og kommer ikke til å passe inn med resten av PC'en når den er ferdig.

Mine planer er at jeg lakkerer det grå i sort farge og det blå i gult.

Dette anlegget skal senere bli byttet ut med dette men som ingen får inn før over sommeren :(

Men jeg skal fullføre sidedøra og se hvordan den passer sammen med resten av pc'en, sånn sidedøra er nå er den helt sort med glans, noe resten av maskinen ikke har, dermed regner jeg med at jeg må lakkere resten og, men lakkering er bare gøy om ikke lett nok til at jeg klarer det ;)

Om dette med flammemønster er vellykket på sidedøra skal jeg ved anledning lakkere andre sidedør helt likt ;) og fremme skal den være i gul og sort.

Dette er planene fremover og til enkelte tider kan det gå sent pga. jobb på dagstid og andre aktiviteter senere på dagen, men jeg skal prøve å gjøre dette så fort og grundig som mulig ;)

Offtopic: Jeg skar meg i fingeren i dag da jeg prøve å redde et glass fra å knuse :p Men holdt meg langt ifra PC'en.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bassen står hvertfall i stil med pc`en da, spess siden jeg ikke likte designet på den heller :tease:

Bra annlegg du har valgt deg som erstatter for det du har, synd det ikke kommer til Norge igjen på en stund :cry:

Gleder meg til update, stå på!

Lenke til kommentar

Beklager bump nok en gang :( Men har en liten tekst update:

Jeg har nå plukket fronten ifra hværande og har lakkert de sølvgrå sonene gule.

Bilder kommer senere i dag da det nå ligger til tørk.

Om du lurer på hva som er grått så er det link på første side til bilde.

Lenke til kommentar

Bilde Update:

Ja har nå fått gjordt en del siden helga, her ser dere resulatatet:

Her har jeg lakkert Fronten 1. strøk, det har da ligget i en time og tørket:

Front1Strok.JPG

Dette bildet ble tatt rett etter 2. strøk, ser at det begynner å bli bra:

Front2Strok.JPG

Dette er den ferdig lakkerte sidedøra, en kan desverre se noen riper fra da jeg arbeida med verktøy, men dette kan fjernes under flammelakkering:

Lakkertsidedor.JPG

Her ser en døra i sitt rette element uten plexi:

Sidedor.JPG

Her er et bilde der jeg har plassert plexi foran, her er beskyttelsesfilmen dosete og jeg vurderer å beholde den på:

Plexi.JPG

Da var jeg ferdig med lakkeringa på dekslene som skal dekke ledige brønner, jeg må velge en av disse da jeg bare har en brønn ledig:

FerdigeDeksler.JPG

DVD deksler før:

DVDfor.JPG

Og etter lakkering:

DVDetter.JPG

Dette var alt jeg hadde fått gjordt til nå, atm venter jeg på at andre strøk på frontdøra skal tørke og få lakkert siste strøk. Ellers må jeg utvide flammemønsteret litt til siden dette var for lite og bassen for jeg ta i morgen, må desverre kjøpe en sort spray til da den jeg bruker nå begynner å gå tom. Denne kjøper jeg bare på Europris ;)

Konklusjon: Til nå har det gått relativt greit, men det har selvfølgelig vært noen småfeil underveis i prosjektet. Disse småfeilene ødelegger lite for totalbildet og jeg vil ikke bruke flere timer på å fikse dette.

Lenke til kommentar
Konklusjon: Til nå har det gått relativt greit, men det har selvfølgelig vært noen småfeil underveis i prosjektet. Disse småfeilene ødelegger lite for totalbildet og jeg vil ikke bruke flere timer på å fikse dette.

Selvsagt.

Knklusjon fra min side: Looking DAMN nice! :thumbup:

Lenke til kommentar

Ser bra ut, men ikke behold beskyttelsesfilmen på plexi`en, lag den sånn selv! Mye bedre, og du får litt mer sespekt når du gjør det. Bruk pussepapir, eller noe som reagerer med plexi`en.

Vi kan stemme over hvilket deksel som passer best hvis du viser et bilde med begge ;)

Lenke til kommentar

Takker for all rosen, det varmer mitt hjerte :p

Ser bra ut, men ikke behold beskyttelsesfilmen på plexi`en, lag den sånn selv! Mye bedre, og du får litt mer sespekt når du gjør det. Bruk pussepapir, eller noe som reagerer med plexi`en.

Hm, hva slags pussepapir vil funke bra? 600-800 kanskje? Eller finere? har 1200 hjemme, men det blir vel for fint :p

Vi kan stemme over hvilket deksel som passer best hvis du viser et bilde med begge ;)

Will do boss :p

Lenke til kommentar

Jeg brukte 800 og 1200 våtslipepapir når jeg pusset plexi.

Pusset du ned kabinettet før du begynte å lakkere?

Ville sparklet over Chenbro-logoen i front før lakkering, for å få fronten litt renere.

2_G.jpg

Brukte 1200 papir på føttene og nebbet, og 800 på resten.

Endret av Vågebu
Lenke til kommentar

Da var det liten update igjen da ;)

Her har jeg satt sammen fronten og her er resultatet:

Her med sort deksel til brønn:

FSD.JPG

Og her med gul deksel:

FGD.JPG

Hvilken bør jeg velge?

Som dere kanskje merker så glanser ikke alt :p Men det skal ordnes på, men alt til sin tid ;)

Lenke til kommentar
Pusset du ned kabinettet før du begynte å lakkere?

Ja jeg pussa på kabinettet, men jeg pussa ikke helt ned da gammel lakk kan fungere som grunning ;)

Ville sparklet over Chenbro-logoen i front før lakkering, for å få fronten litt renere.

Ja ingen dårlig ide, men gjordt er gjordt ; Men egentli ble det ikke så gale med den :D

Endret av Meendel
Lenke til kommentar

Ja, holdt grei avstand når jeg lakkerte det andre, men CD-ROM'ene ble litt nærme. Derfor tenker jeg at jeg må lakkere de på ny, pusse litt og ta nytt strøk.

Dette må jeg vente med da jeg ikke har råd til ny lakk for øyeblikket :S

Edit: Det er bedre å prøve og feile en å ikke prøve i det hele tatt ;)

Endret av Meendel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...