Gå til innhold

Modde på kabinett, Prosjekt Méndel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg endelig tatt meg litt tid til å pusse på dette for å få det til å se bedre ut ;) Det hjalp noe enormt og skulle gjerne ha vist dere resultatet, men har desverre ikke tatt noe bilde siden jeg var dautrøtt da jeg gav meg for i dag.

Har i morgen tenkt å pusse litt grundigere med Sandpapir og få det helt fint. Skal da ta et før og etter bilde.

Men nå går jeg å legger meg ;) Kommer liten update i morra :D

Lenke til kommentar

Da var jeg nesten helt ferdig med finpusset, skal pusse litt med finere pussepapir og få det enda finere :p

Tok bilde men var for lat i går til å ta det ut ;) så jeg får ta det ut når jeg kommer hjem.

Hvis alt går etter planen så skal jeg lakkere den svart i dag, og flammemønster i morra. Forsatt en god del regn her i sør. Men har en garasje å stå i.

Tid brukt til nå:

Planlegging: ca 2-3 timer

Mentalt forbereding: En hel natt ;) *

Skjæring: 1 dag

Pussing: 2 dager

* Tenkte denne passa fint inn.

MVH

Méndel

Lenke til kommentar

Joda, nå er det en update igjen ;)

Har nå brukt en god del tid på pussing og det er verd det. Ser så mye finere ut når det blir gjordt skikkelig :D

Her har jeg akkurat blitt ferdig med en god omgang med pussing:

puss.JPG

Etter en god runde med finpuss ser det slik ut:

finpuss.JPG

Da tror jeg at jeg er ferdig med pussinga og er klar til lakkering av sidedøra.

Som basisfarge skal jeg beholde svartfargen og eventuellt om jeg har gidd lage flammemønster oppo igjen.

Men det var den lille updaten og jeg må bare si:

Forsettelse følger

Lenke til kommentar

Joda, nå kommer det en ny update:

I går lakkerte jeg 3 lag på sidedøra og lot den tørke til i dag. Dette er resultatet:

Lakkert.JPG

Men siden det var litt bobler og støv på den tok jeg å mattet den ned med 1200 sandpapir:

Mattet.JPG

Det ble så lakkert 2 nye lag for å dekke over dette. Det gikk fint. Dette ligger nå til tørk ;)

Så tenkte jeg at jeg skulle eksperimentere litt med de dekslene som dekker brønnene, her er resultatet (Begge med 1 strøk hvær):

Deksler.JPG

Siden jeg skal lage hele kabinettet gult og sort så skal jeg vente til disse tørker og lakkere 1 lag til og se hva som passer best.

Dette var noe jeg lagde her tidligere fordi jeg kjeda meg :S

Nettdeksel.JPG

Tenkte jeg kunne ha den over et av de lakkerte dekslene eller bare sette denne som ett deksel.

Så dette var denne updaten, har dere noen forslag til hva mer jeg kan gjøre?

MVH

Méndel

Endret av Meendel
Lenke til kommentar

Tror jeg venter med Workloggen til jeg er ferdig med sidedøra ;) Er tross alt ikke det eneste jeg skal modde på kabinettet.

Skal også fikse litt på fronten og lakkere resten av kabinettet.

Ser litt bedre ut med litt flere biler i en worklogg ;)

Edit: Har å en sub som skal lakkeres ;)

Endret av Meendel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...