Gå til innhold

Modde på kabinett, Prosjekt Méndel

Anbefalte innlegg

Dette er noe jeg har tenkt litt på og har endelig tenkt å utføre det :D

Dette er utgangspunktet: http://www.chenbro.com.tw/product/product_preview.php?pid=65

Beklager linken, men det finnes flere bilder der ;)

Først vil jeg bare si at mine ynglinsfarger er gul og svart sammen og det er utgangspunktet for hva jeg skal gjøre med kabinettet.

Noe jeg hadde tenkt å gjøre er å skjære et 120x120 mm stort hull i toppen for vifte, dette hullet skal dekkes av svart gitter kjøpt på biltema. Beklager ingen link pga. den ligger ikke på nett. Må oppsøke biltema selv. Og en eventuell grill i enten sølv eller gullfarge over dette igjen.

Da jeg kjøpte dette kabinettet var sidedøra med plexi noe jeg måtte kjøpe i tillegg, noe jeg gjorde.

Den orginale sidedøra (uten plexi) hadde jeg tenkt å skjære ut navnet Méndel og plassere plexi bak der. Eventuellt sote plexien slik at når det ikke er lys inne i kabinettet ser en lite :D

PS. Mitt kallenavn er Méndel, men pga det allerede var brukt, måtte jeg ta Meendel her i forumet :(

Inne i kabinettet har jeg for øyeblikket 1 gul kald katode, men inverteren har plass til 1 til. I plasten som dekker diskettstasjon slotten har jeg skjært hull til bryteren slik at jeg kan sove søtt på natta ;)

Når det gjelder modding av PSU så har jeg ved tidligere anledning sleevet disse med svart kabelstrømper.

Har også anskaffet meg denne viftestyringen: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ALDV02UK

Eneste negative er vel at displayet lyser blått hele tiden, men en kan skifte farge rundt bryteren :( Dette er egentli ikke farlig, men en gang i fremtiden har jeg tenkt å bytte de blå LED's med noen gule ;)

Så var det bare en ting til jeg har tenkt å gjøre og det er å farge sølvfargen som er på frontpanelet på PC'en gul, får egentli se hva lommeboken sier til dette, så dette skal ligge på is foreløpig.

Hvis noen av dere sitter på noen forslag som jeg kan gjøre så kom med det :D All forslag er velkommen.

Endret av Meendel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet at du har likt kabinett, en av grunnene til at jeg sa det. Men hvorfor får ikke jeg lov til å mobbe det, når du gjør det selv? :tease: (du lager jo nytt, en av grunnene til det var at du hadde det kabinettet etter det jeg forsto...?)

Lenke til kommentar
Høres ut som et godt konsept! Men har du tenkt til å integrere viftestyringa i kabinettet eller bare sette det i en ledig brønn?

Jeg skal sette den i en brønn, siden jeg allerede har brukt diskettstasjonen til knapp for den kalde katoden. Så jeg har ikke noen plass å skjære ut :(

Edit: Ble litt kort ;)

Endret av Meendel
Lenke til kommentar

Nå har jeg tatt meg litt tid til å lære litt om sketchup og her er en amatørtegning av hva jeg tenkte jeg skulle gjøre med sidedøra ;)

Det gule er dosete plexi med gul kald katode bak som lyser opp :D

Før dere sier noe, så må jeg bare påpeke at mine Sketchup ferdigheter er lave og skrifta skal bli bedre ;)

Watch and enjoy me maties ;)

post-226-1117408442_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Da har jeg valgt skrifttype og størrelse, legger til et bilde der dere kan se mitt valg ;)

Det som gjenstår nå er å få tegnet rundt disse med blyant (lett å få av igjen) og få skjært ut dette :D

Får håpe dere liker det :p

Edit:han skriveLeif var på besøk ;)

post-226-1117486779_thumb.jpg

Endret av Meendel
Lenke til kommentar

Fant ut at jeg ikke har dremel tilgjengelig og har tenkt å kjøpe en fra ClasOhlson, fant også ut at de selger plexi der 20x30 cm 2mm tykkelse for 29,-.

Tror dere dette vil holde for den jobben jeg skal gjøre?

På forhånd takk :D

Lenke til kommentar

Nå er varene bestilt fra Clas Ohlson og dette er listen:

1 stk Multiverktøy (også kalt dremel) for 249,-

1 stk Spraylakk gul for 79,-

1 stk -''- klar blank for 79,-

1 stk -''- blank sort for 79,-

2 stk Plexiglass 20x30 /2,0 for 58,-

Sum totalt med ekspedisjonsgebyr på 89,- er 633,-

Lenke til kommentar
Nå er varene bestilt fra Clas Ohlson og dette er listen:

1 stk Multiverktøy (også kalt dremel) for 249,-

1 stk Spraylakk gul for 79,-

1 stk -''- klar blank for 79,-

1 stk -''- blank sort for 79,-

2 stk Plexiglass 20x30 /2,0 for 58,-

Sum totalt med ekspedisjonsgebyr på 89,- er 633,-

SYKT dyr lakk du kjøpte da! Er det stor forskjell på lakken kanskje?

Lenke til kommentar
Det er sikkert nevnt et sted her i forumet, men hvordan kan jeg gjøre plexi dosete?

Så her på den ene workloggen at det var en som brukte pussepapir, hvor fint bør det være i så fall?

Lurer på det samme. Du kan bruke Neglelakkfjerner, men det blir ikke helt jevnt. Ellers TROR jeg du kan bruke 600-800.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...