Gå til innhold

Er forelska i ei i klassa

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er forelska i ei i klassa, men tørr ikke ta kontakt. Har gått i klasse med henne i et år snart, men har aldri snakket med henne. Hun er den fineste i klassa og alle liker hu! :cool:

En gang skrev jeg kort til henne og la på pulten hennes. Det ble fort plukket opp av Eivind og jeg ble gjort narr av foran store deler av klassen, samt at kortet ble hengt opp i kantina.

En annen gang da vi hadde svømming i gymmen prøvde jeg å ta litt på hu for å sjekke om hu likte meg. Det jeg fikk tilbake da var et stygt blikk og et slag rett i trynet. Å jeg som bare strøk hu litt på ryggen :ermm:

Hva skal jeg gjøre? Jeg er litt sjenert.. :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du må ikke ta på henne for å se om hun liker deg.. du må starte en samtale med henne. prate om litt av hvert.

da merker du fort om hun er interessert. men hvis du ikke har pratet med henne enda er eller hun har tatt kontakt med deg så kan sjansen være liten for at hun liker deg

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg er forelska i ei i klassa, men tørr ikke ta kontakt. Har gått i klasse med henne i et år snart, men har aldri snakket med henne. Hun er den fineste i klassa og alle liker hu! :cool:

Barneskole eller ungdomsskole?

En gang skrev jeg kort til henne og la på pulten hennes. Det ble fort plukket opp av Eivind og jeg ble gjort narr av foran store deler av klassen, samt at kortet ble hengt opp i kantina.

Da vet vel dama allerede hva du skrev på kortet. Forsåvidt, ikke skriv kort til mennesker du aldri har snakket med.

En annen gang da vi hadde svømming i gymmen prøvde jeg å ta litt på hu for å sjekke om hu likte meg. Det jeg fikk tilbake da var et stygt blikk og et slag rett i trynet. Å jeg som bare strøk hu litt på ryggen :ermm: 

Godt jobba av dama. Ikke ta på mennesker du ikke kjenneri uoppfordret.

Antakeligvis så liker dama deg ikke. Det eneste tipset det er mulig å gi deg er; Snakk med dama, start en samtale og la ting gå fra der.

Endret av olsen
Lenke til kommentar

For det første hvor gammel er du? Som jeg pleier å si: "det finnes en nøkkel til enhver dør, det gjelder bare finne den" Klart du har sjangs! Gjelder bare spille kortene sine riktig.

Er ikke lenge siden jeg så en liten tynn nerd som man aldri skulle tro kom til å få seg dame, med den fine drømme dama..

Sett deg opp delmål. Ha som første mål å snakke med henne. Fortsett så å prøve å få snakke med henne ofte slik at dere hilser på hverandre og tar en liten prat av og til. Når du snakker om henne så snakk om henne og vær interesert i hva hun sier og hyggelig. Få henne til å føle seg vel da hun snakker med deg(uten å bli kunstig og krampeaktig). Neste steg må være å få mobilbnr hennes og sende en mld. Første sms kan du gjærne finne på en "unnskyldning" for å sende. Spør om noe skole relatert feks.. Og vips isen er brutt og dere kan har litt sms kontakt. Eterhvert da tiden er klar for det kan du komme med litt forsiktig flørting, men kjenn din begrensning.. Videre be henne ut osv.. Umulig gi noen oppskrift, hvertfall uten å vite alder, men ut fra at dere har svømming er det vel entetn barne eller u skole..

Uansett pass på å ikke vær desperat eller vise for mye hva du prøver på. Bruk lang tid, ikke stress eller forhast. Mas er du ikke tjent med... Og for all del skal du snakke med henne ikke forbered deg så mye at du høres ut som en statist rolle i hotel cæsar. Kort og greit: få henne til å bli forelsket i deg

Lykke til!

Lenke til kommentar
Merka etterpå at det ikke var så lurt å ta på henne i svømmehallen.. Burde jeg prøve å gjøre det andre steder istedet?

Går ikke på barneskolen eller ungdomskolen, men første året på VGS.

hvorfor er det så viktig at du ta på henne?..gjør som de andre sier..prat med henne, blabla..akkurat som folket har skrevet ovenfor!

Lenke til kommentar

ikke ta på henne som innledning! :nei:

jeg hadde selv samme problemet for et år siden, men jeg stod på og klarte å få henne til slutt :) og ja, hun går i klassen min...

begynn å prat helt uskyldig med henne, får du går med henne litt i pausene, så må du begynne å tulle å småflørte med henne, og ta neste skritt på en fyllefest :p neida, men gå sagte frem, d er nøkkelen... det funket for meg, men vi trenger litt mer info om forholdet deres og fortiden for å hjelpe deg på best mulig måte :yes:

lykke til! :love: du vil trenge det ;)

Lenke til kommentar
Merka etterpå at det ikke var så lurt å ta på henne i svømmehallen.. Burde jeg prøve å gjøre det andre steder istedet?

Går ikke på barneskolen eller ungdomskolen, men første året på VGS.

siden moderator sletta tulle innlegget mitt,så får jeg vel prøve å svare seriøst.

IKKE ta på henne mer,at du i det hele tatt har tatt på henne er en grov miss,som flere her har poengtert.

Gå forsiktig frem,snakk med henne,ikke stress noe,da blir det bare kål,bruk god tid,så skal du ikke se bort i fra at du muligens har sjangs... men har en følelse av at ''kose episoden'' i svømminga ødela en del for deg

Lenke til kommentar

Bare må få det ut. Stryke folk over ryggen man ikke kjenner i en svømmehall? Oida der dreit du deg ut bigtime! Hadde en jente gjort det på meg, selv om hu var fin hadde jeg faen meg reagert på samme måte (hadde ikke slått, for all del).

Veldig ofte, når jenter først har et horn i siden til deg, skal det fryktelig mye til før de trekker det ut leger såret. Det har aldri skjedd meg. Gyllen regel å aldri ta på noen før dem vil det selv, eller hinter til det.

Men sånn i etterkant, hvordan oppfører hun seg ovenfor deg? Bare ignorerer deg, eller snakker du med henne eller noen hun kjenner?

Generelt sett er det vanskelig å få noen i klassen, og enda vanskeligere å få forholdet til å fungere, av en eller annen grunn. I klassen min har det vært 3 forhold mellom folk i klassen, inkludert meg og ei annen. Vi var sammen første halvdel av 2. klasse (vgs), men så skar det seg fullstendig, mye pga. vi gikk i samme klasse. De to andre forholdene havarerte rimelig tidlig også.

Endret av Feh
Lenke til kommentar
Bare må få det ut. Stryke folk over ryggen man ikke kjenner i en svømmehall? Oida der dreit du deg ut bigtime! Hadde en jente gjort det på meg, selv om hu var fin hadde jeg faen meg reagert på samme måte (hadde ikke slått, for all del).

Hadde nok muligens tatt det som et veddemål, ihvertfall hvis jeg var jenta. Hadde tenkt at det var noe mellom "gutta", om du tørte å gå bort og "kjenne" på henne. Det blir mer groteskt jo mer jeg tenker på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...