voluz Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Sony Ericsson lanserer idag nyheten om at en NY(!) versjon av den nettopp lanserte SE K750i kommer allerede i juli/august i år. Den nye versjonen har fått en ny bildesensor. Tidligere (dagens modell) ble CMOS benyttet, men på den nye modellen er den endret til den bedre CCD-sensoren. CCD resulterer i bedre kvalitet på nærbilder (5 meter), langt bedre autofokus, spesielt i mørket, samt bedre farge på bilder generelt. Haken er at den nye sensoren bruker 5 % mer av batteriet. Spørs om ikke dette bremser det eksplosive salget av K750i i vår? Mulig noen heller drøyer til den oppgraderte versjonen, som skal komme under samme navn, men være merket med CCD. Mer på bl.a. Mobile-review.com. Lenke til kommentar
Mobilguiden666 Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Det høres SVÆRT rart ut. Hvorfor skal SE lansere en telefon med så små forskjeller etter at de nettopp har shippet ut K750i? BTW: er denne " nyheten " offesiell? Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Hvis det er sikkert at de slipper en forbedret versjon om såpass kort tid vurderer jeg å bruke angreretten. Vil heller ha den forbedrede versjonen da.. Lenke til kommentar
FaO Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 inntresant kanskje jeg kjøper den hvis de ikke vil reparere min litt for godt vaskete k500i... Lenke til kommentar
handbook Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 En dag om gangen for min del Lenke til kommentar
voluz Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 Det høres SVÆRT rart ut. Hvorfor skal SE lansere en telefon med så små forskjeller etter at de nettopp har shippet ut K750i? BTW: er denne " nyheten " offesiell? Offisiell og offisiell fru Blom... Den er så offisiell som den kan få blitt pr. idag tror jeg. Sony Ericsson har erkjent at dette stemmer, men ønsker å langt i fra fokusere på denne oppgraderingen da det naturligvis vil legge en demper på salget av dagens K750i-modell. Og med bakgrunn i andre "historiske hendelser" i Sony Ericsson så stemmer nok denne nyheten. Noen husker kanskje at SE K700i opprinnelig ble sluppet med relativit lite internminne. Ikke lenge etter at den ble sluppet kom en ny versjon (med samme navn også denne gangen, og helt uten annonsering) med kraftig økning (forholdsmessig sett) av internminnet. Nå skjer altså det samme med K750i, bare at det nå er kameraet som får et løft. Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Vil denne oppdaterte/oppgraderte mobilen bli noe dyrere? Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Tja. Det ligger jo i kortene med bedre bildesensor... Lenke til kommentar
O_K Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Det høres SVÆRT rart ut. Hvorfor skal SE lansere en telefon med så små forskjeller etter at de nettopp har shippet ut K750i? BTW: er denne " nyheten " offesiell? Kan hende det er fordi de rett og slett ikke får tak i fler kameraer av CMOS typen. Noen som vet om det burde være vanskelig å bytte kamera selv? Vet at på t610 så er det lett å ta ut kamera. Har enda ikke sett noen guide på nett om hvordan åpne k750, men det kommer vel. Lenke til kommentar
voluz Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 Vil denne oppdaterte/oppgraderte mobilen bli noe dyrere? Prisen vil bli på krona den samme i følge Sony Ericsson. De ønsker at markedet knapt skal merke at en ny utgave av K750i skal komme. Det blir mer hysj hysj enn reklame. Prisen på K700i ble også uforandret etter at den fikk oppjustert internminnet, det samme vil skje her. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 (endret) hæ? jeg kjøpte en K700 fra Hong Kong 2 uker før den kom hit, fikk den den 12 juni, og den hadde 43MB ledig minne. enda det sto 34 MB eller noe på pakken. men faen så irriterende altså, jeg har jo skaffet meg en K750 da fordi min gamle ikke funker lenger... også kommer det en med bedre kamera om noen måneder? Endret 27. mai 2005 av 2mass Lenke til kommentar
genser Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Om dette stemmer tror jeg mange K750i-kunder føler seg snytt av SE. Det er klart at man får produktet man betaler for, men de fleste ville gjerne hatt denne informasjonen før de gjorde kjøpet. Lenke til kommentar
_Spook_ Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Hvem bryr seg. Syntes de heller skulle satset på å få EDGE støtte med... Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Om dette stemmer tror jeg mange K750i-kunder føler seg snytt av SE. Det er klart at man får produktet man betaler for, men de fleste ville gjerne hatt denne informasjonen før de gjorde kjøpet. Jepp, jeg hadde definitivt ventet hvis jeg hadde visst det. Lenke til kommentar
voluz Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 Om dette stemmer tror jeg mange K750i-kunder føler seg snytt av SE. Det er klart at man får produktet man betaler for, men de fleste ville gjerne hatt denne informasjonen før de gjorde kjøpet. Absolutt litt "unfair" over for sine kunder ja (enda en grunn til at det hysjes ned?), men tror vi med relativt stor sikkerhet kan si at dette stemmer. Kundene får jo det produktet de betaler for, og forskjellen vil nok ikke bli altfor stor - selv om kvaliteten på bildene vel vil heve seg et par hakk med den nye bildesensoren. Personlig vil jeg si at "sorgen"/misnøyen ville vært langt større om det var EDGE som ble implementert allerede i juli/august. Dette ville gjort den nye utgaven av K750i langt bedre enn den opprinnelige, men DET er det altså ikke snakk om. Lenke til kommentar
O_K Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Jeg vil nå gjerne se CCD kameraet i praksis før jeg føler meg snytt. SVJV er det CCD på s700i, og jeg er ikke imponert over fargegjenngivelsen der. Mulig at CCD skal være bedre i teorien, men tror nå fortsatt at ett bra CMOS er bedre enn et dårlig CCD kamera Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Synes dette var dårlig av SE, hadde store planer om snart å kjøpe med k750i, men tror jeg venter nå, den er sikkert billigere om 2-3 måender også. Håper de gjør noe med støynivået i mørket på "oppgraderingen". Selv min siemens CX65 greier å ta bilder med midnre støy enn k750i i mørket... Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Hvis dette er sant så har jeg mistet min respekt for SE! Dårlig å ikke informere før slippet av K750i Lenke til kommentar
voluz Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 Hvis dette er sant så har jeg mistet min respekt for SE!Dårlig å ikke informere før slippet av K750i Tja.. joda, kan jo føles litt urettferdig. Men kan jo sees på som positivt at Sony Ericsson legger flid og penger i å videreutvikle et allerede lansert produkt. (Og telefonen ville solgt like bra med CMOS-sensor, så strengt tatt kunne de bare hvilt på lauvbærene.) Verre for de som kjøpte splitter ny Audi A4 ifjor, og så bestemte Audi seg for å lansere en helt ny design (nye grillen bl.a.) midt i året, bare et år eller to etter at nye A4 først var lansert. (Og en modell varer jo vanligvis i 4-7 år liksom, ikke i 2...) Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Vel, det har vist seg at opptil flere veldig tvilsomme nyheter på mobile-review har vært brae oppspinn fra folk som har litt for mye tid og litt for mye hackekunnskaper eller litt for godt bilderedigeringsprogram. Siemens SX2 ble visstnok lansert en gang i tiden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå