Gå til innhold

Sølte Arctic Silver på cpu, ustabil etterpå ?

Anbefalte innlegg

Månedlig clean-up av pc'en : Tørker støv av alle vifter og legger på ny kjølepasta. Klarte søle litt utenfor selve kjernen i cpu'en, en AMD XP Barton 3000+, slik at det ble litt guffe utover keramikken osv.

Når jeg cranka opp pc'en etterpå skrur den seg av etter 2 min. Det samme skjer 4-5 ganger.

Tar ut CPU'en og renser den grundig med rødsprit. Ikke noen spor av arctic silver igjen etterpå. :dribble:

Kjører så i gang memtest86 , og hver gang den når test 7 skrur den seg av. WTF ? :hmm:

Bytter så ut skjermkort, minnebrikker, psu suksessivt ; men med samme resultat.

Bytter ut CPU'en med en AMD XP 1600+ og vips så fungerer alt fint. Bytter tilbake til 3000 cpu'en og klokker den ned , DA fungerer alt fint. Klokker den så opp igjen, og så fungerer den tilsynelatende fint. Men etter et par timer med CS begynner den å fuske igjen, CS krasjer og maskina slår seg av innimellom.

WTF ? Kan arctic silver i første omgang ha kortslutta driten slik at når den gjør visse random-number generations (test 7 i memtest86) bare shutter ned ?

Skjønner ikke en dritt ass :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du nevner ikke hvilken versjon av Arctic Silver du bruker. Gamlere versjoner leder strøm, noe nyere versjoner, ikke skal gjøre. Jeg har gjort akkurat det samme som deg med Arctic Silver 5 (nyeste versjon), og det har ikke skjedd noe som helst.

Har du sjekket temperaturer? Spenning?

Lenke til kommentar
Du nevner ikke hvilken versjon av Arctic Silver du bruker. Gamlere versjoner leder strøm, noe nyere versjoner, ikke skal gjøre. Jeg har gjort akkurat det samme som deg med Arctic Silver 5 (nyeste versjon), og det har ikke skjedd noe som helst.

Har du sjekket temperaturer? Spenning?

Temperaturen ligger på 60 grader idle, hvilket er litt høyt, men ikke noe problem. Den har nemlig fungert helt supert på samme tempen i et års tid.

Spenningen - ja - har prøvd med en annen forholdsvis ny PSU også, så tror ikke det er problemet.

Kan være hovedkortet også selvsagt, det har alltid vært litt køddete. Et MSI nforce2 DELTA ILSR...

-coz

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...