Gå til innhold

Fått meg nytt DFI Ultra-D og Venice 3000+ OC prob

Anbefalte innlegg

Jeg har gått til anskaffelse av et DFI UT Ultra-D, Venice 3000+, OCZ Premium rev2(2x512) samt Mist megatower kjøleren til Microplex.

Problemet er at OCen stopper på 2430MHz og jeg må si jeg er litt skuffet. Og spør dere her fordi jeg garantert gjør noe feil!

Jeg har fulgt denne guiden: http://forum.overklokking.no/index.php?showtopic=412542&st=0

Orginalt på 1800MHz er idle 29 grader og load er 38 grader og da går viften på halv hastighet.

Som det står i guiden har jeg først eliminert RAM som hinder vet å sette timingsene til 3-4-4-9.(for TCCD) og satt Ram divider til 1/2.

Den høyeste hastigheten jeg har klart stabil er 270x9 med en HT divider på x3 og da er idle temp på 38 grader og load 43 grader. VCORE har jeg på dette tidspunkt økt til 1,55v.

Temperaturen er jo ingenting og klage på så i teorien burde jeg kanskje klart mer...

Har selvsagt prøvd og øke spenningen til både 1,6 og 1,65 men den klarer ikke engang HTT på 272.

En ting jeg la merke til på den hastigheten som fungerte var at i nvmonitor, som jeg bruker til å lese av temperaturene, så viser system temp seg til å være 55 grader.

Er dette NB temp? Er det kanskje denne som begrenser? Når jeg kjenner på NB ribben kjennes den ikke _SÅ_ varm ut.

Hele greiene ligger nå på pulten min og er ikke montert i kabinett. Det er 22 grader i rommet.

Jeg bruker siste bios som ligger på DFi sine sider, 310 versjonen.

Noen som kan gi meg noen tips? Jeg vil gjerne klare mer da jeg ser at folk flest har klart mer enn dette på boxed kjølingen med Winchester kjerne...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stiller meg vak BaX her, høres ut som om du har fått en dårlig cpu :thumbdown: ..

Du kan prøve å øke chipset spenning (husk mer kjøling) og ldt voltage, men de er skjeldent det gjør noen stor forskjell...

Det er tvilsomt at temp på chipset har noen betydning forresten... Men man vet jo aldri, når jeg fikk winchesteren min så kom jeg ikke lenger enn 2350mhz første dagen, senere har jeg hatt den helt opp i 2700mhz, aner ikke hvorfor.. Eneste tipset jeg har til deg er å åprøve litt forskjelluige ting de neste dagene å se om du klarer å presse noe mer ut... :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg har Mist 500W psuen. Og jeg får vel bare akseptere 600MHz som max...

Takk for bra svar.

har sett fler som har fått tilsvarende resultater i begynnelsen, og som har fått økt dette betraktelig etter en periode.... ;)

ha litt tålmodighet :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...