Gå til innhold

Power og volt

Anbefalte innlegg

Hei. Har fått lit problemer med mitt power. Får en indikasjon på at 1.5V spenningen detter til null innimellom. Betyr dette at mitt power er på vei inn i evigheten??

Har hatt problemer med å installere win xp nå å tror dette er problemet.

Takker for svar

Da Ripper

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger ikke bety annet enn at power monitoren fusker. Jeg fikk stadig vekk alarm på 5V, det var ingen ting å bry seg om, PC'en dønn stabil.

Hvis det virkelig datt til null så ville prosessoren garantert ha rebootet. Forresten så kommer 1.5V ikke fra PSU, den spenningen blir generert på hovedkortet.

Lenke til kommentar
Quote:

ripper329 skrev (2002-07-16 20:36):

Hei. Har fått lit problemer med mitt power. Får en indikasjon på at 1.5V spenningen detter til null innimellom. Betyr dette at mitt power er på vei inn i evigheten??

Har hatt problemer med å installere win xp nå å tror dette er problemet.

Hvor store er psu'en din, Du kan ha en forliten psu.
Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-17 05:35, thunderheart skrev:

det er jo så mange tapersvar på disse innleggene. alt går an, det er liksom bare å bruke hode en smule!

Og man blir jo lei av å måtte svare alle og enhver på slike knølspm

Hallo! Taper svar, om det er ditt eneste svar uten en enste løsning så må jeg bare si at du har det verste taper svaret her!

Vi andre lurer på din hvilken Power Supply du har og annet informasjon på dit system.

[ Denne Melding var redigert av: zup på 2002-07-17 05:57 ]

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Quote:

hårek skrev (2002-07-16 21:30):

Trenger ikke bety annet enn at power monitoren fusker. Jeg fikk stadig vekk alarm på 5V, det var ingen ting å bry seg om, PC'en dønn stabil.

Hvis det virkelig datt til null så ville prosessoren garantert ha rebootet. Forresten så kommer 1.5V ikke fra PSU, den spenningen blir generert på hovedkortet.

Så Hk'et ahr egen generator??? Neppe, den er en trafo på HK'et som converterer ned 5V til 1,5!!!

(genererer det selv.... JESUzzzzz

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...