Gå til innhold

Hvordan defineres en "taper"

Anbefalte innlegg

Ble kalt taper her om dagen,fordi jeg var litt gravende om hvorfor en person ikke likte meg.

For meg så kom det i samme uke som patetisk,idiot osv osv, men jeg greide ikke helt å se hvorfor jeg er taper...så bare lo litt av det. Nå tok jo nyskjerrigheten overhånd om hva som ligger i ordet.

hva gjør en person til en taper, hva skal til?

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

taper

taper m2 (i betydning 2 etter engelsk loser)

1 person som har tapt i spill eller konkurranse t-ne spiller om tredjeplassen / overført betydning: samfunnets, skolens t-e personer som kommer til kort

2 person som tar et nederlag på en bestemt måte vise seg som en god, dårlig t-

3 kort som en må regne med at motparten tar stikk på

:wee:

Lenke til kommentar

min oppfatning er at ungdom (spesielt) bruker ordet for å omtale en person som de ikke liker.

Personen gjør ting som for dem er unaturlig og uvanlig. Feks, er direkte eller setter dem i en vanskelig posisjon.

jeg ble kalt taper, fordi jeg satte spørsmålstegn ved hvorfor kjemi spilte en rolle i vennskapet med en jente.

Lenke til kommentar

henger etter sosialt?

er det en person som ubevisst sitter veldig mye inne osv?

En som ikke driver med annet enn inne aktiviteter?

en som ikke deltar på skoleting som elevaktivteter?

en som ikke har venner?

en som ikke liker seg med andre?

å henge sosialt etter er veldig vidt begrep, som på et eller annet tidspunkt rammer oss alle.

De som alltid er ute i frykt for å stemples som taper, er de som sliter seg ut og sliter kanskje på skolen. Der igjen blir de tapere på en annen arena....

de som må drikke seg dritings hver helg i ungdomstiden, de vokser opp med en alkoholbasert livsstil som blir sittende. Da blir de tapere på andre arenaer.

finnes det mennesker som er så perfekte at de faktisk kan stemple andre som tapere?

Hvordan kan noen begrunner andre som tapere?

var jeg en taper når jeg satte spørsmål ved kjemi og vennskap? Skulle jeg latt hun avvise meg uten å spørre om hvorfor?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...