The Terminator Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Hva er best? Skal bytte den orginale vifta på min Spire WhisperRock IV med en SilenX 80mm 14dB vifte... Skal jeg sette den til å suge eller "dytte" luft fra/mot kjøleren...? Lenke til kommentar
CowsSayMooo Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Å dytte luft mot kjøleribbene er vel mest effektivt Lenke til kommentar
gxi Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Suger man luft fra en kjøleribbe vil omtrendt kun luften øverst i ribben bevege seg, luften nederst vil stå omtrendt i ro. Dette er ikke særlig heldig fordi det er nederst kjølingen vil være mest effektiv. Lenke til kommentar
melbye2k Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 (endret) så lenge den suger bra ^^ skal egentlig blåse på kjøleribba. detter selvfølgelig for å kjøle ned mest mulig av overflaten på ribba. i mitt gamle kabinett hadde jeg en vifte på den ene siden av ribba som blåse på. og en annen vifte på andre siden av ribba som blåste den "varme" lufta vekk fra ribba, og ut av kabinettet. Endret 27. mai 2005 av melbye2k Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 i mitt gamle kabinett hadde jeg en vifte på den ene siden av ribba som blåse på. og en annen vifte på andre siden av ribba som blåste den "varme" lufta vekk fra ribba, og ut av kabinettet. So sorry for off topic.. Men hadde du vifte på tobben av ribba også da? Hørtes ut som en forbaska god idé. Lenke til kommentar
Blodpudding Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Hvorfor ikke teste selv? Gi gjerne tilbakemelding med resultatene Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Så lenge det er 1 vifte på kjøleribba er det vel best å blåse på ribba. CPU kjøler med 2 vifter som min er det best å 1 til å blåse en til å suge. Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Ellers blir det jo feil...? Hvis begge suger, fra 2 kanter, da blir det jo ikke flyttet på den luften inni kjøleren da.. Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Min kjøleribbe står i en vindtunell nederst i kabinettet. Da trenger en ikke vifte oppå, da en har en til å blåse luft på ribba og en til å suge ut bak. Helt fin løsning det. Se bilde her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå