Gå til innhold

pc til max 3500 til barn i 6 års alderen

Anbefalte innlegg

pcen skal brukes som, barne pc kun til lek og lær pc for to gutter på 6 år samt foto redigering i paint shop og internett og word/exel. trenger litt plass til musikk. og om det var mulig og oppgradere om ca 1 år for ikke så mye penger.

Dette trenger jeg:

kabinett/m strømf

Hovedkort

AMD prosessor

ca 160 gb harddisk

1024 ram

skjermkort

høytalere

Dvd brenner

kan eventuelt gå opp til 4000 hvis det lønner seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dette var stramt budsjett ja, men dette kom jeg altså opp med:

• MSI K8M NEO-V, K8M800, Socket-754, ATX ,S-ATA/ATA, DDR, LAN, Sound, AGP8x, VGA
  • AMD Sempron 2600+ 1.6GHz Socket 754, 128KB, BOXED m/vifte
  • TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs
  • Samsung SpinPoint P80SD 160GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ
  • NEC DVD recorder ND-3540A IDE Black OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)
  • In-Win S508 Midi Tower ATX Sort Kabinett m/350W Power
  • Creative SBS240 Bulk (White Box) 2 active monitors, Bulk (White Box)

totalt: 3793,- www.komplett.no

Det svakeste på dette oppsettet, det som først trenger oppgradering er jo skjermkort og cpu. skjermkortet her er jo integrert så det duger jo ikke til så veldig grafikk krevende spill, men burde holde fint til en 6 åring. oppgraderer du skjermkort til neste år og kanskje cpu året etter det igjen så burde denne pc'n holde fint i noen år fremover.

den er jo faktisk veldig overkill til en 6 åring. bygde reste pc til søsteren min sin 5åring, han fikk en pentium 2, 333mhz med 256mb sd-ram. storfornøyd han :green:

Lenke til kommentar
da en ditt på sluttoppsettet på denne posten. ble vel 3200,-

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...171&hl=socket+a

ja det er jo så og si samme oppsettet som jeg har satt opp bare at det er kun 512mb minne, 80gb harddisk, ikke dvd brenner og ikke høyttalere. samt at den har en 3000+ sempron istedet for 2600+ som jeg har satt opp. ikke rart det blir billigere da. ;)

btw, det koster vel bare 100,- mer for en 2800+ semprong i forhold til 2600+ som jeg opprinnelig har satt opp, og enda en 100,- for å gå fra 2800+ til 3000+, så har trådstarter råd kan jo det være smart.

Lenke til kommentar
Trenger ikke en gig minne da!

visst trådstarter vil ha en gb minne så skal han vel få det? mye minne er ikke noe dårlig valg visst man skal tenke litt langsiktig uansett. og han ser jo at han skal drive med litt bildebehandlig og ta er det kjekt med litt ekstra minne.

og når det nå denne uka bare koster 750,- for 1gb med minne så synes jeg det er verdt det.

Lenke til kommentar

En litt annerledes "approach" som er barnevennlig også med skjulte drivebays og en stooor på-knapp. Høyttalere og DVD-brenner finner du sikkert.

samt dyrere, lite oppgraderingsvennlig, mer støyende og dårligere ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...