melbye2k Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 (endret) Sponsor: Jeg har bestemt meg for å modde et ”Chieftec Dragon” kabinett. Alle vet at et mørkt å stivt medi-tower er kjedelig i lengden, derfor gjør jeg som mange andre. Jeg gjør et forsøk på å lage en modd av/i mitt gamle kabinett, som jeg forøvrig bruker som server. Dag 1. Jeg setter meg ned foran Pc-en min (laimer som vanlig) setter på noe musikk å setter i gang å tegne å dille i paint. Resultatet blir dette EDIT: spons bilde Endret 2. juni 2005 av melbye2k Lenke til kommentar
sigen Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Ja...? Hva var det som var så stort med det? Plexiglass kan du kjøpe hvor som helst, og det designet du har på vinduet, med vifta, kan kjøpes ferdig. Eneste spess med dette, er logoen/nicket ditt. Beklager hvis dette virker negativt, men du må nok komme opp med noe bedre enn dette. Den M$ Paint-tegningen er lagd på 2 min. max. Og dette kvalifiserer vel ikke til en worklog? Lenke til kommentar
Porsta Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Enig med deg sigen!! Bruk heller Sketchup. Men hva er det egentlig du skal gjøre med dette kabinettet? Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Beklager men dette var ikke en imponerende start på en worklog! Lenke til kommentar
Mendel Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 (endret) Enig med at dette ser veldig hurtig tenkt ut Skaff deg Sketchup og begynn på nytt Alle ideer og slikt du får iløpet av dagen, skrive du på papir og teste det ut i Sketchup ved anledning. Lykke til. Edit: Skriveleif Endret 27. mai 2005 av Meendel Lenke til kommentar
melbye2k Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 helt greit med kritikk selv om den er negativ. dette er det første kabinettet jeg modder, tenkte jeg skulle begynne med denne siden, og etterhvert finne nye idéer til resten av kabinettet. og at man kan kjøpe ferdig vinduer fra microplex etc. er jo ikke det samme som å kutte, svette og slite med det selvlagd. lov å forbedre seg underveis? Lenke til kommentar
melbye2k Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 Enig med deg sigen!! Bruk heller Sketchup. Men hva er det egentlig du skal gjøre med dette kabinettet? i og med at kabinettet har en mørk gråfarge tenkte jeg at jeg skulle pusse det ned til metallet på alle sider, for å så polere/lakke det med "mettalic paint". vis du har idéer til hva jeg burde gjøre for at det ikke skal være slik som du kan få kjøpt ferdig så bare si de tror jeg trenger all hjelpen jeg kan få her Lenke til kommentar
melbye2k Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 Dag2 (planlegging) Idag fant jeg ut at jeg må gjøre noe mer med kabinettet for at det skal bli "min modd". bestemte meg for å pusse hele kabinettet ned til metallet, dette for å gjøre det kulere og mer unikt. bilder kommer, må bare fikse ftp server. har forresten funnet ut at vis jeg skal få til å kutte ut "Me|bYe" så må jeg stresse litt mye, derfor har jeg heller planer om å "blure" litt av plaxiglasset nederst for å så skrive Me|bYe med UV-reaktiv tusj.:D alt for nå. Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Hva har du tenkt å gjøre med fronten hvis alt annet skal være blankt? Lenke til kommentar
melbye2k Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 Hva har du tenkt å gjøre med fronten hvis alt annet skal være blankt? tenkte jeg skulle pusse den og spraye den sølv. eller så skal jeg la den være slik den er. det kan bli ganske kult med svart front og svart håndtak i døren. Lenke til kommentar
pæren Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Må si at litt for mange virker alt for negative til dette prosjektet. Greit nok at dette kanskje ikke er verdens beste og mest unike casemod, men det er vel tross alt bra at noen gidder å mekke litt på kabinettet sitt? Selv vil jeg bare si at dette virker bra, prøv å finne på noe unikt med fronten! Lenke til kommentar
sigz Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Virker litt kjedelig ja. BRUK sketchUp! Men for all del. Ikke gi opp Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 du får ikke noen effekt utav en uv-tusj brukt på plexi! Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Uff . Jeg som en del andre var kanskje litt krass... Kan bli digg dette! Metallic/BØRSTET STÅL er konge! Sats på børstet stål hvis det er opp til meg ! MEN børstet står oksiderer, hvilket betyr gule/oransje rustflekker.. så kanskje ... puss ned til ståler og så lakk med klarlakk så fort som mulig etterpå. TEST at ikke lakken reagerer med stålet... selv om jeg tviler En vifte på GPU OG en vifte på CPU i døra? Kald luft til varme komponenter! Kan også bruke fronten AKKURAT som den er uten plastcoveret og så bare legge på plexi? Stå på! Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Stå på fredrik.... Syntes det ble bra når du fikk pussa det. Du må tenke litt på hva du skal gjøre med fronten, så er det bare å spør om du skal ha hjelp Lenke til kommentar
sigz Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Hva med å dra av plast fronten å lage en i matt plexi og sette noen blå leds bak. Kan bli najs det! Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Så stussli ut i starten, men nå ser det ut som om det kan bli bra gitt! Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Hva med å dra av plast fronten å lage en i matt plexi og sette noen blå leds bak. Kan bli najs det! Støtter den ja Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Synes det hadde vært kulere å sparkle fronten å bruke no børsta stål og gitter og andre stylingprodukter! Lenke til kommentar
melbye2k Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 (endret) liten update på mine planer ligger i bildet rett under. imorgen kommer bilder av arbeidet frem til nå... soo long folks BTW:: lærte forresten åssen jeg skal bruke scetch up idag, så ikke fnys av tegningen EDIT: har vurdert det noen bemerket om fronten å tatt tipset. THX Endret 28. mai 2005 av melbye2k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå