Gå til innhold

Bah!


Gjest mafister

Anbefalte innlegg

Gjest mafister

hmmm....

 

---

Det var nøyaktig det [urban] skrev i 1 TRÅD på forumet. Det var gunn til utestenging! Han har alltid vært en flink og rydding bruker i forumet

Moderatoren var: yummy. Jeg synes at dette var useriøst og et eksempel på yummy sin maktlyst!

 

Bort med yummy den teite moderator!

Han fikk jo ikke en advarsel engang!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

[urban] fikk flere advarsler, også på privat melding. Når en ikke klarer å følge forumets regler, er utestengning konsekvensen. Det kan skje deg også, lorderror, om du ikke følger reglene.

For øvrig var ikke det årsaken til utestengningen. Les litt grundigere, så ser du det kanskje også?

 

Siden du bryter den kanskje viktigste regelen på forumet:

 

Quote:


1. Brukeren av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis den inneholder en utilbørlig tone.


 

får du herved en advarsel. Jeg tar i mot kritikk, men ikke i en slik tone - og helst på mail eller privat melding, der slikt hører hjemme.

Dette gjør jeg ikke for å vise makt: det trenger jeg ikke, all den tid det står "moderator" i min signatur. Det er bevis godt nok på at jeg har mye jeg skulle ha sagt på dette forumet - jeg føler ikke at jeg har markeringsbehov.

 

Jeg vil ha meg frabedt slike kommentarer for ettertiden. Hold deg seriøs og begrunn dine uttalelser, så har du håp om å bli tatt seriøst. Kanskje du får det som du vil også?

 

-moderator yummy-

 

_________________

Project SU

http://hinux.hin.no/~vidarf/

Skribent for overklokking.no

Moderator

 

[ Denne Melding var redigert av: yummy på 2002-07-17 00:00 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-17 01:30, hanscats skrev:

Herreguuud.... nå begynner jeg å gå lei. Det er nesten like mange tåpelige stengninger av poster på dette forumet som det er folk som spammer.


F.eks


Jeg lurer på om han leste hele tråden i det hele tatt, eller om han så ordet "windows" eller MS og så svart....


dette er jeg helt enig med deg i! de var ingen grunn til å stenge den tråden! den var til og med postet i rett forum.

 

tåler ikke moderatoren at det blir diskutert i et diskusjons forum så lukter de veldig fjotiss her!. han skrev ikke en gang en ordentlig grunn til å stenge den! så jeg håper dere kan opne den IGJEN.

 

og jeg sier ikke dette for å sverte noen moderatorer men jeg synest derre gikk litt for langt der.

 

MVH Pegg :smile:

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Hei yummy.

 

Høflig kan jeg godt være. Jeg synes at du ga meg en mindre høflig tone tilbake selv. Du viste forrakt og store mengder irritasjon i din post. Jeg synes du oppførte deg useriøst i stengingen av posten. Hvis jeg skulle skriv en post med "Hmmm..." som alt i den, blir jeg altså utestengt. Du sier grunnen er spam. Spam er en større mengde meldinger som er uønsket. Da han bare postet en melding med useriøst innhold vil jeg neppe definere dette som spam.

 

Jeg tok meg fritheten til å søke på brukeren og fant mange medlinger som han hadde postet. Jeg synes at ca 99.9% av de var meget seriøse og hjalp de som ønsket hjelp. Når du begrunner dette med spam vil jeg se beviser for dette. En post kan neppe være god nok gunn for utestenging: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=40611&forum=63

 

Hvis du kan komme opp mot noe som beviser at jeg tar feil, bøyer jeg meg i støvet!

 

CFD skrev dette i den aktuelle tråden:

-----

Må få ut litt raseri her:

NÅ ER JEG **** MEG LEI AV DE FORBANNA POSTENE DU HAR.

KAN IKKE DU ABRE STIKKE AV ELLER BEGYNNE OG OPPFØRE DEG SELV?

 

Dette burde du vell forstå.

-----

 

Etter som jeg fårstår hadde han en mye mindre seriøs og mer uhøflig tone. Til og med overdreven bruk av CAPS LOCK. Jeg tar det som en selvfølge at han har også blitt bannet, men det skriver du ingen ting om.

Jeg synes det er urettferdig av deg å henge ut enkelt personer på denne måten. Jeg forventer av deg, som en seriøs moderator som du påstår at du er, unbanner [urban] det øyblikket du ser denne posten.

 

Hvis ikke så jeg si at jeg synes du er meget useriøs og kanskje ikke burde vært moderator i dette forumet. Jeg oppfatter din melding som et direkte angrep mot meg, du truer meg med utestenging. Jeg synes dette er misbruk av din status som moderator. Jeg synes at du skal gjøre litt sjekking av personens historie på forumet før du utestenger noen for en post!

 

Grunnen til at jeg var uhøflig mot deg var at jeg synes du gikk over streken og handlet useriøst, dette gjorde meg irritert. Stenging av tråden synes jeg er greit, men banning? Det var litt i det meste laget. Du brude ha bedre gunnlag for dine hanldinger enn det du viste her. Som jeg har sagt tildligere i denne posten. Vis meg bevis og jeg bøyer meg i støvet. Hvis ikke synes jeg du bør gi offeret ( [urban] ) en offentlig unskyldning og unbanne ham.

 

Jeg ber deg tenke deg bedre om og vise litt respekt selv. Du får hva du gir! Du viste urban ingen form for respekt, da har du heller ikke min!

 

Mvh,

 

 

Huff.. Har litt dysleksi, så de feil som er der for være der. Dere skjønner poenget. Orker ikke å redigere alt.

 

[ Denne Melding var redigert av: lorderror på 2002-07-17 06:03 ]

Lenke til kommentar

Av og til så møter du mennesker som du aldri blir enig med, men så lenge de ikke kan lære etikk og moralske regler så er jeg fullt enig med å banne/utestenge de. Det ser ut som det er en trend med folk som bare vil kverulere og skrive bullshit, derfor er vi avhengig av folk som Yummy som kan la oss slippe all dritten de klarer og prestere og skrive her på forumet vårt.

Har alltids regnet med HW.no som et forum du kan hjelpe andre eller få svar på noe vi lurer på..

Lenke til kommentar

yummy ellerhva du nå heter.. mange har problemer med å bli kvitt egoet sitt, det er sikkert det som har skjedd med deg i det øyebliket. Ingen mennesker er perfekt, så du burde best be om unnskyldning til stakkars "urban". Han er sikkert en av de mange sn0rrete nerdene som ønsker litt forståelse over at han har briller og kviser. Og det burde du respektere!

Lenke til kommentar

OK, jeg hadde håpet at dette ikke skulle bli nevnt, til "[urban]"'s fordel. Men: brukeren postet rundt 10 tråder, alle med nøyaktig samme innhold. Jeg slettet alle unntatt én, for å ha noe å vise til i forbindelse med utestengningen.

Slikt som dette er spam, og det var det som fikk meg til å be noen om å banne ham.

På det tidspunktet kunne jeg ikke gjøre det selv, så jeg ba en annen moderator gjøre det selv. Nå har jeg status som administrator, og kan banne brukere om jeg vil - MEN: det skal skje i samråd med en annen moderator.

 

Jeg setter pris på den siste posten din, lorderror. Der viser du til noe konkret, med full begrunnelse. Du fikk meg til å revurdere det hele, men ut fra de forhold som lå til grunne for [urban]'s utestengning veiet for tungt. Dersom [urban] sender meg en mail og forklarer motivasjonen sin, kan han muligens få tilgang igjen - jeg skal gå så langt denne gangen.

 

CFD's utbrudd kan ses på som mindre konstruktivt, og var ikke særlig bra - men jeg lot det passere, omstendighetene tatt i betraktning.

Det er fint at du (og andre brukere) "passer på" oss moderatorer. Men spør oss helst om det er noe du stusser på. Du skal gå utrolig langt før du får meg forbanna på deg i slike tilfeller; med mindre du er særdeles uhøflig. Jeg likte IKKE din første post i denne tråden, den siste før dette svaret var eksemplarisk!

 

Jeg ber om forståelse for min avgjørelse i denne saken. Årsaken til [urban]'s utestengning var spamming av forumet, likegyldig om han ellers er / var en seriøs poster. En persons historie som seriøs bruker av forumet forhindrer ikke utestengning om denne personen bryter reglene. "Loven er lik for alle", for å bruke en allegori.

 

Ha en fin dag!

Mvh. moderator yummy.

Lenke til kommentar
Gjest mafister

oops... skeiv mens du postet yummy... svarer etter jeg har lest posten din.

 

ok. nå har jeg lest posten din.

 

Som jeg sa, Bøyer meg i støvet!

Jeg var ikke klar over at det dreide seg om 10 stk.

Da synes jeg det faktisk var rettferdig. Det jeg så var en post og en overreagerene moderator og det tente lunta. Den brant litt for fort. Beklager for at jeg var litt useriøs selv!

 

Tips for vidre moderering:

Skriv en litt mer utfyllende grunn til stenging så vi som ikke har sett alle meldinger i slike tilfeller slipper flere sånne tråder.

 

f.eks. Det er 10 kopier av denne. det er spam. Du er nå bannet de andre kopiene blir nå slettet!

 

Synes noe sånt hadde vært mye bedre.

 

Takk for meg!

 

[ Denne Melding var redigert av: lorderror på 2002-07-17 06:32 ]

Lenke til kommentar

lorderror: jeg tåler kritikk, men jeg klarer bare ikke utsagn som "**************** moderator******, du er en ********* fjortiss uten andre behov enn å vise størrelsen på ****** din" (eksemplet er _noe_ satt på spissen...). Konstuktiv kritikk, enten den er positiv eller negativ, tar jeg til meg. Ukonstruktiv overses.

 

Og: du postet for såvidt riktig, selv om jeg ikke er enig i at du "slengte med leppa" før du hadde fått den hele og fulle historien. Men la nå det ligge for denne gangen. :smile:

 

-moderator yummy-

Lenke til kommentar
Gjest mafister

se ovenfor.. jeg hadde ikke sett din melding før du postet men fikk mail om svar fra forumet.. jeg måtte bare poste deg jeg hadde og lese din post for å så redigere den seinere.. les overfor og se.

Lenke til kommentar

lorderror: OK, det var et godt forslag i tilfeller som dette. Skal gjøre det videre.

 

Here goes: brukeren "thunderheart" er permanent bannet fra dette forumet pga. tåpelige og useriøse postinger der han går til angrep på meg. Dette er et brudd på punkt 1 i retningslinjene, og bruddet skjedde flere ganger.

 

Fornøyd nå? :smile: :smile:

 

-moderator yummy-

Lenke til kommentar

Eg syns det er greit at Yummy fjerna banninga av [urban], men har nokre kommentarar til det lorderror skreiv:

 

Quote:


lorderror skrev (2002-07-17 05:58):

Jeg tok meg fritheten til å søke på brukeren og fant mange medlinger som han hadde postet. Jeg synes at ca 99.9% av de var meget seriøse og hjalp de som ønsket hjelp. Når du begrunner dette med spam vil jeg se beviser for dette. En post kan neppe være god nok gunn for utestenging:


 

[urban] har posta 159 meldinger her på forumet. Å lese gjennom alle disse ville vore ein ganske solid jobb for moderatoren som oppdaga spamminga. I gjennomsnitt stenger eg omtrent 7 trådar i veka. Om eg skulle lest gjennom alle trådane som ein spesiell brukar har posta, for å sjekke kor "flink" denne brukaren er, så ville eg fått ein svært tung jobb.

 

Som yummy seier seinare i tråden, så er "loven lik for alle", og dette bør gjelde uansett om brukaren har 1 post, 200 eller 3000 poster. Egentlig, så bør dei som bryt retningslinjene, og har mange postar, verte hardare straffar enn dei andre. Kvifor? Jo, dei kjenner garantert reglane, og dei veit kva som vert tolerert på forumet.

 

I denne saka ville eg eigentlig ikkje vore sikker på kva eg sjølv hadde gjort. Grunnen til utestenging er jo ganske solid, så eg er ikkje sikker på om eg hadde vore så ettergivande som Yummy har vore. Det til side, [urban] har i alle fall fått veta kvar grensa går, og fekk ein kort (men forhåpentligvis lærerik) straff for dette.

 

Det var egentlig det eg ville sei... :smile:

 

mvh.,

Vegard,

moderator

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...